Vilken start.

 

Frustrerad, arg och irriterad. Det är vad jag är just nu. Vilken start på dagen. Jag upptäckte i morse att min tv har ett helt eget liv och tydligen en fri vilja. Under natten har den på något oförklarligt sätt ställt om formatet på tv bilden. Så nu är den avlång med en kant runt.

Jag har suttit en lång stund och försökt ställa om den. Men hittar ingenstans att ställa om bildformatet. Varken på min tv eller på tv huben. Min kompis föreslog att jag skulle bryta strömmen helt och se om den återgick till det vanliga formatet sen. Så det blir nästa åtgärd. Att dra ur sladden. 

Men nu tar jag en paus från tv bekymret en stund. Så irritationen får lägga sig. 

Snöblandat regn här idag och +2 grader. Mer regn än snö just nu. Kan nog ta på mig regnjackan med huvan när jag går ut idag. Förresten heter det huva eller luva??? ja ni förstår ju vad jag menar i alla fall.
För ut ska jag har jag bestämt. Vilket väder det än är.

Den här veckan väntar jag på att paketen jag beställt med julklappar ska komma. Det får inte bli några förseningar nu när julen är så nära inpå.
Inga sista minuten katastrofer tack!


 Jag är nästan klar med mina julklapps inköp äntligen. Har några småsaker kvar att köpa bara. Har lyckats pricka av många av sakerna på barnbarnens önskelistor. Vilket inte alltid är det lättaste, som alla mor och farföräldrar ju vet. Nu har jag några saker kvar till minsta barnet Alex. Som har en önskelista som till och med tomten skulle fnissa lite åt.



Överst på hans önskelista står det tex, tro det eller ej, julpynt. 😂😂
Vilket barn på 6 år önskar sig julpynt i julklapp?! Underbara Alex.

Regnet tilltar utanför nu. Faller mot köksfönstret. Fy vilket promenadväder det blev. Inte ens katten vill gå ut i det här vädret.
Hon sitter och tittar ut och väntar på att det ska bli uppehåll.


Jag kanske borde vara lika klok som katten och vänta på uppehåll.
Tar mig väl en vända med den bråkiga tv:n först. Håller tummarna att det räcker med att bryta strömmen.

Ha en bra måndag nu alla som tittar in här. Var rädda om er.
KRAM

Kommentarer

  1. Hoppas det bara vara en norsk reset som man brukar säga när man drar ur sladden på något. Här ska vi gå ut en sväng jag och gubben nu, men vi har uppehåll men ingen sol idag.
    Ha en bra eftermiddag/kväll nu.
    Vårt barnbarn förra året önskade sig oliver.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Oliver, haha, det var roligt.
    Det hjälpte inte att bryta strömmen. Men på något sätt lyckades jag till slut hitta rätt i inställningarna. Och kunde ändra tillbaka.
    Så nu är allt som det ska igen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. visste är de irriterande när saker ändra sig bara så där plötsligt ...som när mobben uppdateras å de blir massa nytt å gamla inställningar inte är som de var innan ...blääää...misse luringen så fin ..säkert varmt å skönt där vid elementet oxå
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Tack Blondie. Jag tycker också att hon är fin min lilla Yama.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning