Vilken skillnad

Vilken skillnad det kan vara från en dag till nästa. På vädret. Ja på annat också förståss. Men nu tänkte jag på vädret. Igår var jag ute och gick i ett vackert vinterlandskap. Några minusgrader och vit snö överallt. Lite solglimtar bakom träden. Så här såg det ut vid sjön här.

Änderna har ruggat upp sig i kylan och ligger mer på stranden än i vattnet.


Solen sken bakom trädtopparna på andra sidan sjön. Skönt promenadväder.



Vet inte om isen som lagt sig håller för någon större vikt. Antagligen inte.


Och så här såg det alltså ut på gatan utanför mitt fönster igår. Bilden tog jag häromdagen. Så den har ni sett förut. Ville bara använda den igen för att visa kontrasten mot dagens utsikt från fönstret.


Det regnar och är plusgrader. Det mesta av snön har redan hunnit regna bort. Borta är gårdagens vackra vinterlandskap. Nu är det regnig och grå höst igen.

Tänk vilken skillnad det kan bli på bara en dag.



Kommentarer

  1. Hoppas i alla fall att det kommer snö till julafton.
    När man som vi bor i norra delarna av landet är man ju van vid en vit jul.
    Hoppas inte all snö hinner regna bort och att det snart kommer ny snö.
    Ha det bra. Hälsningar från Lill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Vill också ha en vit jul.
      Kram

      Radera
  2. Det är inte kul när vädret bara slår om och gör slask av allting.
    Även om jag inte är någon vintermänniska så föredrar jag vitt och kallt emot slask och ruggigt väder.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr är det regnet som vräker ner nu igen.
      Önskar det var snö istället.
      Kram

      Radera
  3. Här regnar det inte. Men snön har smält och blivit slask.
    Gråväder. Trist. Jag vill också hellre ha snö.
    Hur är det med hostan? Bättre hoppas jag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är så gott som återställd nu.
      Skönt. Hoppas allt är bra hos er också.
      Kram

      Radera
  4. ja du vädret ...de är hit å de är dit ..man vet aldrig hur man ska klä sig heller
    bara se till att hänga med i svängarna när man går ut.....hoppas hostan lugnat sig helt eller lite i alla fall ...hade fint

    SvaraRadera
  5. Tack Blondie. Har nästan slutat hosta helt nu. Skönt.
    Ska t.o.m. ha yngsta barnbarnet här idag, fredag. Kul.
    Ha det fint nu.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen