Fredagen gick fort

Jag hade en rolig och bra dag igår, fredag. Yngsta barnbarnet Alex kom tidigt på morgonen. Laddad med leksaker och full av bus.😀

Vi lekte med hans avengers gubbar, spelade med hans pokemon kort, läste nya Petsson och Findus boken, experimenterade med olika is former vi gjorde i små plast formar i frysen m.m. Det var verkligen en dag full av bus och lek och skratt.

Alex och hans Batman

En del av pokemon korten vi spelade med.


Sen gick Batman och ställde sig mitt i Luciatåget. Han passade inte riktigt in.😀

På e.m. kom dottern och svärsonen för att hämta busfröet. Vi fikade och pratade bort en stund. Mysigt. Sen städade jag undan efter dagens alla lekar. Fixade middag och tog det lugnt en stund.

På kvällen fick jag för mig att jag skulle ta fram de sista räkorna och göra en räkmacka att smaska på när jag tittade på Idolfinalen på tv. Det blev tyvärr ingen räkmacka. Varför? 

 
Jo jag tappade fatet med räkor på köksmattan på något konstigt sätt. Typiskt!!! Jag fick göra en äggmacka med allt annat än räkor på istället. 😂

Men kvällen blev bra ändå. Och nu har det blivit lördag. Det är gråväder här idag. Jag ska inte gå ut någonstans så vädret får vara som det vill. Jag ska tvätta mattan som luktar räkor, haha. Och i e.m. ska jag titta på skidskytte på tv. Något annat har jag inte tänkt göra. Bara ha en lugn och skön lördag. 


Önskar er alla en fantastisk lördag också. KRAMAR TILL ER ALLA. 💕






Kommentarer

  1. Härlig fredag men så synd med avslutning av räkorna på golvet.
    Ha en bra lördag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en riktigt dum olycka. =/
      Typiskt mig att klanta till det.
      Kram

      Radera
  2. vilken bra dag du haft ..härligt ...jag hade tagit upp räkorna å spolat av de lite snabbt ...lite skit rensar magen ..sån är jag hahahaha
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om dom inte varit skalade hade jag också gjort så.
      Men inte när dom var skalade. Haha. Är nog för kräsmagad där.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning