Nyvaken

Jag är uppe tidigt idag. Ska bli hämtad av dottern redan vid 8. 

Regnet vräker ner utanför. Skönt att få åka bil och slippa ut och gå i det här vädret. När jag var liten sa mamma alltid: "Det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder." Det var något alla mammor körde med på den tiden tror jag. Och visst var vi barn ute i alla väder. Det fanns inga datorer eller mobiltelefoner att hänga över. 

 

Men idag ska jag inte bry mig om vädret. Fast det spöregnar 6 dagar före Julafton. Idag ska jag ju handla de sista klapparna. Det ska bli kul.

Jag vet redan på ett ungefär vad jag ska köpa. Så det går säkert fort. Och vi kommer till affären så tidigt att det knappt kommer vara några kunder där än. Särskilt inte i det här vädret. Där ser man, regnet kan för en gångs skull vara till fördel för oss.

Resten av helgen kommer bli fulltecknad också. För jag ska hem till dottern och vara med barnen och hundarna lördag-söndag. Dottern och svärsonen ska iväg på en hotellövernattning dom blivit bjudna på. Perfekt liten julklapp. Dom kan behöva få lite mys själva och sovmorgon för en gångs skull.

Jag måste göra mig klar att sticka iväg nu. Ha en fantastiskt fin fredag nu alla Bloggare. Jag hoppas att det inte regnar hos er. Var rädda om er och om varandra. KRAM.



Kommentarer

  1. Ha en bra dag du med. Och jag har inget regn här hos mig i alla fall.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag förstår att du inte har svenskt höstväder hos dig i Spanien.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas du hittade de julklappar du hade kvar att köpa. Jag tycker att de gröna gräsmattorna och regnet gör det svårt att tro att det bara är några dagar kvar till jul.
    Ha en mysig helg med barnbarnen.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Ja det var precis någon som sa att hon glömde att det är så nära jul, pga allt grönt ute.
    Så nu får hon stressa för att hinna allt.
    Jag hoppas att ni har en fin helg hos er också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning