Återblick

 Söndag idag. Snart är det här året slut. Vi får hoppas att nästa år blir bättre. Men jag tar inte ut något i förskott. Andas inte ut förrän jag fått ett fungerande vaccin insprutat i min arm.



Nu när året närmar sig sitt slut och man funderar över hur året varit, så kan jag inte tänka på något annat än Corona. Det är vad det här året har handlat om. För oss alla över hela världen.

Det enda positiva är att vi nu har vaccin färdigt att ges till alla. Men det verkar vara en väldigt långsam process att vaccinera alla. Vi som inte tillhör de första att få det ska vara vaccinerade senast i juni har de lovat. Men det skulle inte förvåna mig om det blir senare ändå.

Först tillhörde jag förresten riskgrupp. Eftersom jag både är diabetiker och har högt blodtryck. Dessutom är jag överviktig. Men sen sorterade man bort alla typ 2 diabetiker, bara typ 1 kvar. Och blodtrycket i sig självt var ingen risk. Och sen visade det sig att jag inte var tillräckligt fet heller. Man skulle vara mer överviktig än jag är för att vara i en riskgrupp. Så där åkte jag ut. 😂 Haha

Så nu är jag inte i någon grupp och får vänta på min tur med alla andra. 



Min syster som bor i Stockholm har haft covid-19. Hela familjen där nere fick det. Bara småbarnen klarade sig. Hon sa att det kändes ungefär som att ha influensa. Värre än så var det inte för dom i alla fall. Och nu har de alla antikroppar och kan träffas som vanligt. Så hon har det ganska bra och tar det lugnt i väntan på vaccinering om 6-7 månader.

Nej det här blev ingen rolig återblick på 2020. Men det har ju inte varit roligt heller. Så nu försöker vi se fram mot ett nytt och bättre år. Förhoppningsvis blir 2021 året då Corona viruset besegrades över hela vår planet.

Snart tar vi ett hopp från det här gamla trista året över till ett nytt och bättre år.


Bara några få dagar kvar dit nu. Fyra dagar tills det blir ett nytt år. Ett år med mer hopp och glädje hoppas jag. KRAM

Kommentarer

  1. Ingen kommer att glömma 2020. Man kommer att säga Coronaåret när man pratar i framtiden tror jag.
    Ja vi får verkligen hoppas att vi går mot en ljusare framtid nu.
    Jag är inte i någon riskgrupp och har aldrig tagit något vaccin som tagits fram för influensorna som varit tidigare. Så jag vet inte hur jag ska göra när det blir en annans tur att kunna få vaccinet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja jag har aldrig tagit något influensavaccin heller. Men nu känns det mer nödvändigt.
    Och det är ju som de säger att ju fler som vaccinerar sig desto större immunitet blir det ju i samhället. När ingen kan bli smittad längre är vi alla säkra.
    Så jag kommer att vaccinera mig när det blir min tur.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det var en återblick på året som de flesta av oss delar.
    Och inte förrän vi får vaccin kan vi börja leva ett normalt liv igen. Bara en så enkel sak som att få krama sina barnbarn är något jag inte fått göra det här året. Som jag äntligen får göra snart igen. Ha en bra fortsättning och en god början på året som kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag önskar dig ett bra 2021 också.
      Kram

      Radera
  4. ja corona året kommer nog många minnas framöver ..när jag läst om vaccinet verkar de vara två olika ...verkar även var strul med hur de hanteras samt att man kan tänkas behöva ge de några gånger per år eller i alla fall varje år framöver
    ha nu en bra start på veckan ..ta hand om dig ...hade fint

    SvaraRadera
  5. Det är 5 olika vaccin Sverige skrivit avtal på att få. Som kommer i lite olika perioder.
    Förmodligen kommer man att få vaccinera sig varje år. Som med de andra vaccinen mot alla säsongsinfluensor.
    Ha en bra start på veckan du också Blondie. Ha det finfint.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning