I väntan på snön.


 Ja man kan ju inte räkna med att det händer så speciellt mycket nu för tiden. Men kanske något lite utöver vanliga vardagslunken kunde hända. Jag kunde kanske få ett oväntat paket med posten. Eller dottern kunde oväntat komma förbi på en lunchfika. Inget alldeles för omöjligt att hoppas på.

Jag väntar på att det ska ljusna så man ser vad det är för väder där ute idag. Ljusnar gör det inte förrän strax efter 9. Det är inte många timmars dagsljus så här dags på året. Solen går upp 9.05 och ner 14.20 Och de flesta dagarna är det så gråmulet att det aldrig blir riktigt ljust. Inte konstigt att man vill ha snö nu som kan lysa upp lite i mörkret.

Nu får det snart komma snö!!! Allt skulle bli så mycket trevligare om det bara ville snöa.



Men i väntan på snön har jag en massa tända ljus hemma både dagar och kvällar. Det har nog de flesta av oss tror jag. Det här ständiga mörkret är så tröttsamt.

Så jag tänder ljus i mörkret i väntan på snön, som borde komma snart. För det blir väl inte en vinter utan snö? Nej det tror jag inte, inte här uppe i södra Norrland. 

Nu ska jag starta den här hittills osedda dagen. Får se hur den blir. Jag önskar er en bra mitt i veckan dag också. Var rädda om er och om varandra. KRAMAR


Kommentarer

  1. Förstår att du saknar ljuset eller snön som ljusar upp det.
    Hoppas din dag blir bra. Här blåser det som sjutton idag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja vi har än så länge inte haft en enda soldagar i december.
    Det var inte många soldagar i november heller. Så nu längtar man efter solen. Eller ljuset i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja du jag gillar inte snö ...men nu så skulle jag oxå vilja ha de ..just för att de ska bli ljusare ute..men skotta å sopa av bilen å köra i modd är ingen höjdare
    hoppas din dag blev bra
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagarna är sig ganska lika nu. Stundtals småtråkiga men mestadels helt ok ändå.
      Förstår att det kan vara jobbigt med snö om man har bil. Och oftast brukar jag tröttna på snön och längta efter att den ska försvinna. Men så här i mörkaste tiden lyser den upp.
      Och då saknar man inte solen lika mycket.
      Hoppas du hade en fin dag också Blondie.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning