Julaftonen är över


 Alla klapparna är öppnade och Julaftonen är över och förbi för den här gången.

Alla blev nöjda och glada för sina julklappar. Jag också så klart. Jag fick smycken, kläder, kaffemuggar och prydnadssaker.

Idag fortsätter jag julhelgen hemma för mig själv. Ska bara lata mig, äta gott och mysa framför någon bra film. 

Jag hoppas att ni hade en bra Julafton. Och att ni som inte kunde träffa familjen ändå kunde få se dom och prata med dom via nätet. Eller kunde träffas utomhus.

Vi hade en glöggfika utomhus med dotterns svärmor som är 85 år. Hon fick sitta inne i den uppvärmda paviljongen medans vi andra höll oss på avstånd utanför. Det var riktigt mysigt med både kaffe och varm glögg och lite fikabröd till. Och mitt under fikat började det snöa. Kändes lite magiskt.

      Ingången till paviljongen som var uppvärmd med terrassvärmare.


Och här inne satt dotterns svärmor bekvämt i soffan och hade det varmt och skönt.

Alex funderar på om det kommer tillräckligt med snö för att göra snöbollar. Det gjorde det inte tyvärr. Det snöade alldeles för kort stund.

Sen skildes vi åt och dottern och vi gick in för att titta på Kalle Anka. Efter Kalle åt vi julmiddag. Sedan var det dags för julklapps utdelning, som drog ut på tiden, det var ett helt berg av klappar. Kaffe och pepparkaks cheesecake blev det som avslutning på kvällen sen.

En väldigt trevlig och bra julafton. 



Ha en bra fortsättning på julhelgen nu. Var rädda om er. Kram på er.


 

Kommentarer

  1. Vilken fin och mysig julafton du hade.
    Så härligt och bra att man kan träffas ute med sina nära och kära med.
    Kram Carin och god fortsättning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra att alla gamla inte behöver vara helt ensamma.
      Man får tänka lite annorlunda bara.
      Kram

      Radera
  2. tänk vad det går att fixa till ändå trots corona ..super mysigt ju ...
    ni ser ut att ha haft en toppen bra jul
    trevlig fortsättning ...hade fint

    SvaraRadera
  3. Ja det var mysigt. En riktigt bra jul. Hoppas du hade det bra också Blondie. Ha en bra fortsättning du också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön julafton...alldeles precis sådär lagom av allt :)
    Varm kram från ett grått Öland & Titti

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni också hade en fin julafton. Det är grått och regnigt här i Sundsvall också.
    Håller mig inne och myser med tända ljus. Undviker gråvädret.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen