Första dagen i december


 

1:a december. 23 dagar kvar till julafton. Dagarna springer snabbt förbi.

Nu kommer tiden då alla förberedelser ska göras. Klappar ska köpas och slås in. Julmat och julgodis ska göras. Man ska baka kakor och bullar. M.m. Det är den tiden jag brukar tycka är allra mysigast.

I Corona tiderna vi lever i nu beställs de flesta julklapparna från nätet och matvarorna får vi hemkörda. Men maten ska ändå tillagas och klapparna ska  ändå slås in i fint papper och fina band. Så förberedelser görs ju som vanligt.

Till och med här hos mig. Jag firar ju en liten julafton själv och sedan med dottern och barnbarnen den 27:e.

Passande till första decemberdagen har det snöat här under natten. Inte några stora mängder. Men så pass att det ligger ett vitt täcke över allt. Tog några foton från mitt fönster. Så här ser det ut.




Så fint med vit orörd snö. Och så lyser det upp höstmörkret litegrann. Men tror ju inte att den här första snön kommer ligga kvar så länge. Det återstår att se.

Nu ska jag klä mig riktigt varmt och ta mig en promenad för första gången på 2 veckor. Har längtat efter att få röra mig utomhus igen. Så det ska bli skönt.

När jag kommer hem ska jag ta en kopp varm choklad och njuta av den första snön den första dagen i december.

Ha det riktigt bra nu. KRAMAR


Kommentarer

  1. Jag håller med om att alla julförberedelser är det som gör julstämning. Tycker också det är mysigt.
    Hoppas du hade en skön promenad.
    Även här har det kommit lite snö.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja jag hörde av svägerskan att det snöat hos er i Hälsingland också.
    Det var skönt att komma ut på en promenad. Men att växla mellan kall luft
    och värmen inomhus var inte så kul. Hostade som bara den ett tag när jag kom in.
    Ha en myskväll nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt med en promenad efter 2 veckor inomhus.
    Varm choklad i kylan är gott det. Kanske med en lussebulle till.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja skönt att slippa ut ett tag. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning