Äntligen.

Äntligen kom den! Vilken? SNÖN!!!  Det har snöat under natten. Inga stora mängder. Men ett tunt vitt lager som brett ut sig överallt. Och som lyser upp så fint.


Så här ser det ut utanför mina fönster idag. Som ni ser är det bara ett tunt täcke snö som kommit. Jag hoppas det får ligga kvar ett tag den här gången. Och har vi tur kanske det kommer mer snö.

I går, fredag, var jag nere på stan och tittade efter julklappar. Hittade de sista klapparna till mellersta barnbarnet, Fanny. Men hittade inget till de andra. Så då satt jag ute på nätet och letade på e.m. Hittade en del saker. Som hinner levereras före jul. Men det är fortfarande Alex, yngsta barnbarnet, som det är svårt att hitta saker till i år. Får fortsätta leta till honom sen. 


I den här extra stora kassen har jag de första julklapparna inslagna och klara. Behövs nog en eller två stora kassar till innan jag är klar.😁

Ja jag hade i alla fall en bra dag igår med lite julklapps bestyr att sköta om.

Idag ska jag tassa runt i myskläder och bara ta det lugnt. Titta på skidskytte på tv. Göra en kycklinggryta till middag och titta på film ikväll. En skön dag och kväll alltså. Inga större ansträngningar.

Idag ska dottern med familj ut i skogen och hämta årets julgran. En årlig tradition. Med varm choklad och annat mys när de kommer hem med granen.

Och det är självklart inte någon annans skog de hämtar gran i. Det är i deras egen skog. Svärsonen är skogsägare.

Nu är det dags för skidskyttet att starta. Så jag tar kaffet med mig och förflyttar mig till tv soffan.

Ha en riktigt fin lördag nu. Var rädda om er. KRAM

Kommentarer

  1. Här kom det snö först som sen snabbt regnade bort helt.
    Vad mysigt att ha egen skog att välja ut julgran i.
    Måste kännas kul för barnen också.
    Här står skidskyttet också på på tv idag.
    Ha en bra lördag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är mycket ute i skogen. Plockar bär och svamp. Och båda föräldrarna jagar.
      Jag hoppas vi slipper regn och får ha snön kvar ett tag.
      Kram

      Radera
  2. härligt med snö...vi behöver ju ljuset ..den kom här oxå men är borta i dag
    ser att du haft lite att pyssla med ..skönt att ha fått undan lite
    ha en fin lördag med skidskyttet å hemma myset
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst behöver vi ljuset. Men det är så ovanligt varmt för att vara december. Så snön smälter bort direkt. Man undrar ju om det ska bli så hela vintern. Hoppas du har en bra helg.
      Kram

      Radera
  3. Men så härligt med lite snö! Det lyser upp :) Här har regnet öst ner och det är gråare än gråast ute...inte ens hönsen vill gå ut i det här vädret!
    Skidskytte är kul att se och soffhörnet känns extra gott just nu...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Ja jag tycker som hönsen om vädret och som du om soffhörnet Titti. Hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Här kom värmen tillbaka och det kändes toppen igen.
    Men förstår att snön ljusar upp i mörkret som är nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Tyvärr regnade snön bort samma kväll. Nu är det lika grått igen.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning