Ska ut och lufta mig lite idag

God morgon. Dags att börja en ny vecka igen. Fortfarande höstrusk här.

Idag ska jag och dottern åka och kolla efter lite julklappar. Hon hämtar mig runt lunch tid. Bra att få åka med henne. För jag vill helst inte sätta mig på någon buss. Med tanke på risken att bli smittad av någon. Man ska ju undvika trånga utrymmen med dålig ventilation. Men skönt att få komma ut och lufta mig lite.

Igår var det andra advent. Nu är vi inne i Lucia veckan. Trots att dagarna känns som om de lunkar på, går tiden ändå fort. Bara 17 dagar kvar till julafton.

Ja i år kommer jag inte ha några problem att hinna med alla julförberedelser. Jag är ju hemma nu i Coronatider. Har inget annat än en massa tid just nu.

Igår hängde jag upp jul "kulan" min dotter gjorde till mig förut med laserskrivare.



Den blev jättefin där den hänger i mitt köksfönster. Den är platt så det är ju ingen kula. Men visst är den väl söt?

Får se om jag hittar något mer julpynt idag. Har inte så mycket plats kvar. Men jag skulle gärna ha en julkrubba. Det har jag ingen. Fast det viktigaste idag är att köpa presentkort till mitt största barnbarn. Han har önskat sig det.

Nu börjar det att ljusna lite utanför mitt fönster. Dags att starta den här dagen på allvar. Ha en bra måndag nu. Var rädda om er. Kramar.

Kommentarer

  1. Ha en bra måndag och hoppas du hittar det du ska.
    Kulan din dotter gjort var jättefin.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Kom hem med julklappar till alla barnbarnen. =)
    Men ska fortfarande köpa lite småsaker till dom.
    Ingen julkrubba dock. Men det hittar jag när det är meningen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin julprydnad din dotter gjort till dig. Vad duktig hon är.
    Hoppas du hittade bra saker idag. Såg att du skrev att du hittat klappar till alla barnbarnen.
    Ha en skön kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast inte allt jag ska köpa till dom. Inte riktigt än.
      Och inget till svärsonen än heller.
      Men det kommer senare på rean. =)
      Kram

      Radera
  4. så fin "kula" nice med något inte alla har ...hoppas du hade en bra dag
    hade fint

    SvaraRadera
  5. Tack, hade en fin dag med dottern. Och fyndade en del också. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning