Gråmulen decemberdag

 Idag har jag sovit länge. Så länge att det har hunnit ljusna ute. Så mycket det nu ljusnar den här mörka tiden på året. Klockan är redan 9,30 nu i alla fall. Dags att starta den här dagen.

Måste se till att komma ut idag och andas lite frisk luft. Igår stannade jag inomhus. Det har blivit varannan dag promenader sista veckan. Får tvinga ut mig själv. Egentligen har jag ingen lust alls att vara ute och gå i gråvädret. Men vet ju att jag alltid mår bättre efteråt. Man behöver röra på sig i alla väder. Men träning har aldrig varit något för mig.


Därför krävs det lite självdisciplin av mig för att försöka hålla igång den här kroppen. 

Så det är vad jag har tänkt för idag. Att ge mig ut och röra på mig litegrann. Det skulle vara så mycket lättare om jag hade haft sällskap av någon. Men det har jag inte, så då får jag gå själv.

Hur har ni andra det? Flyter livet på för er? Eller går det i samma sakta lunk som för mig? Kan inte förstå att även fast allt känns så segt och långsamt så går dagarna, på något konstigt sätt, ändå så fort förbi.

Nu på söndag är det redan Lucia! Och i år är det den tredje advent samma dag. Hinner bara blinka så står julen och knackar på dörren.




Vilket i och för sig är trevligt och bra. Och precis det man väntar på nu. Väntar på julen och på tomten. 😀

I väntan på att vi ska komma ännu en dag närmare julhelgen ska jag börja den här dagen med en promenad. Så nu ger jag mig ut i det gråa trista utanför.

Ha en bra torsdag. Var rädda om er. KRAMAR.

Kommentarer

  1. Dagarna lunkar på som vanligt här med. Eller kanske lite trögstartade emot när vi jobbade. Har inget att passa längre utan bestämmer min dag helt själv. Som kan vara på både gott och ont när det gäller mig.
    Ha en bra dag, och jag gillar att göra mina motionsrundor själv. För då är det jag som håller tempot precis som jag vill ha det 😉😊.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Har en syster som också gillar att gå ensam. Hon säger att hon rensar tankarna då.
    Men jag skulle gärna ha någon att småprata med. Inte lika tråkigt då. =)
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hade en bra promenad. Känner igen mig i det där att tvinga sig själv att motionera. Men jag har ju en snäll man som gör mig sällskap när jag vill.
    Dagarna är sig lika men går snabbt, som du säger.
    Tur är väl det. Inväntar bättre tider nu. Ha en skön kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant att vi inväntar bättre tider nu. På alla sätt.
      Ha en trevlig helg nu.
      Kram

      Radera
  4. ja dagarna går otroligt fort ibland ..fast ibland kan en dag vara hur lång som helst ...undrar vad det beror på haha ..jag går ofta själv men ibland med min äldsta å ibland med en granne ...i kväll blev de med grannen..hade fint

    SvaraRadera
  5. Ja det är ju synd att jag inte har en granne som dig att promenera med.
    Eller hur? Tyvärr bor vi ju så långt från varandra. Hade varit perfekt annars.
    Kram Blondie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen