Inte långt kvar nu.

Morgonkaffet är starkt, hett och gott. På radion spelar dom en blandning av olika julmusik. Ute är det fortfarande kolsvart fast kl är 8.  Men det är i vilket fall som helst lördag.

Igår var jag med dottern och köpte de sista julklapparna. Vi var på affären tidigt på morgonen. Så det var inte många kunder som hade tagit sig dit den tiden på morgonen. Hittade allt vi ville ha på samma affär, Eko stormarknad. Sen åkte vi direkt hem. Och nu behöver vi inte ut i julhandeln mer i år. Skönt.


Sen satt jag igår kväll i flera timmar och slog in alla julklappar. Så nu har pakethögen växt rejält. Som det ska vara på jul. Många paket i en mängd olika fina papper med snören och krusiduller.

Idag ska jag hem till dottern och vara med barnen medans de vuxna åker iväg på en hotellövernattning och en fin middag för två. Mysigt. Både för dom och för mig, som får umgås lite extra med mina hjärtegryn.


Det här fotot är från julen förra året. Så otroligt fort ett år har gått.

Dagarna fram till jul nu har jag faktiskt en del att göra. Barnvakt i helgen, måndag får jag mat hemkörd, tisdag har jag tvättstugan och ska passa på att ta en extra julstädning här, onsdag ska jag laga lite julmat. Bl.a. Janssons frestelse som ska med hem till dottern på Julafton. Sen är det  torsdag och Julafton.

Kul att det händer något efter en oändligt lång period som varit rätt så händelselös. Men sedan blir det mysigt med lugna mellandagar hemma i soffan med lire bra filmer och lite extra gott att äta.



 Nu är det bara 5 dagar kvar till Julafton. Dagar som kommer springa snabbt förbi. Som dagarna alltid gör annars också.

Hur tänker ni andra fira jul i år? Blir er jul väldigt annorlunda? Eller blir det ungefär som det brukar vara? Nyfiken som vanligt på hur andra gör.

Ha en trevlig helg. Var rädda om er. Kramar till er alla.


Kommentarer

  1. Är du uppe så tidigt fast det är lördag? Det är ju förståss jag också. Hihi
    Du frågade om julfirandet. Lite annorlunda blir det i år. Det brukar vara vi och dottern med familj och hennes svärföräldrar och svägerska. Ibland någon faster eller kusin extra.
    Men i år blir det bara dotter med mannen och lilla barnet och så maken och jag.
    Ganska lugnt och skönt. Kanske som jag önskar att jularna alltid kunde vara.
    Ha en mysig helg med barnbarnen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Låter som en mysig jul. Tycker också det är skönt med en jul i liten skala.
      Kram

      Radera
  2. Ha en fin och härlig dag med barnbarnen.
    Här är vi kvar i Spanien och firar julen för oss själva utan alla våra nära och kära.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du saknar familjen. Tur att man kan vara med digitalt i alla fall.
      Kram

      Radera
  3. Firar julen med min syster och hennes man och deras vuxna dotter och tonårsson.
    Det blir vi 5 bara. Väldigt annorlunda. Vi brukar alltid ha stora jular som pågår i 3 dagar.
    Med massor av släkt och vänner som övernattar. I år får jag inte ens träffa mina barnbarn och inte min son heller. Dom bor inte här tyvärr. Så en mindre men förhoppningsvis ändå fin jul.
    Ha en God Jul och Ett gott nytt år.
    Anne-Christine.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Låter som ett riktigt stort julfirande annars. Förstår att det känns ledsamt att inte kunna träffa sina barnbarn. Vi hoppas på ett bra vaccin och att det blir snart. Så vi kan träffa alla igen.
      God jul. Krsm

      Radera
  4. Hoppas du får en toppen mysar helg med kottarna
    min jul påminner om din ..vi följs åt med likheter hehehe
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är som jag brukar säga, synd att vi inte bor närmare varandra. Hade säkert trivts i varandras sällskap. Ha det fint du också.
      Kram

      Radera
  5. Här blir julen lugn och stilla! Som vanligt...vi kör en julfrukost för de stora barnen. Med avstånd. I all enkelhet.Granen är klädd och mysbyxan är på :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Ja mysbyxor får man ju inte glömma. Haha.
    Ha det bra Titti.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning