Tidig morgon. Lördagen har övergått till söndag. Klockan passerade just 6.


 Idag är det den andra advent. Mina adventsljus är tända och lyser upp i mörkret utanför. Jag vaknade redan vid 5 och kunde omöjligt somna om. Så nu sitter jag vid datorn med en kopp kaffe och väntar på att klockan ska närma sig 7 innan jag gör frukost. För tidig frukost ställer till det med diabetes medicinen. Så jag väntar.

Hade en lugn och skön lördag igår. Plockade och fixade lite här hemma. Sen satt jag en stor del av dagen och tittade på skidskytte tävlingarna på tv.

Det gick oväntat bra för svenskarna. Som vann både på herr och damsidan. Kul. Tänkte på det här med munskydd. Alla deltagare har munskydd före och efter tävlingarna medans ledare och funktionärer ska ha det hela tiden. Men jag har sett att många ledare drar ner munskydden till hakan när dom ska ropa till åkarna och en del får tillbaka dom helt snett sen. Medans vissa bara drar upp dom över munnen och inte näsan. Då skyddar dom ju inget.

Så dom verkar inte bry sig så mycket. Det är väl ett nödvändigt ont antar jag. Min bror och svägerska har börjat använda munskydd när dom måste gå och handla.

Men så länge det är frivilligt avstår jag. Går hellre och handlar de tider det går att hålla avståndet. Vilket är på morgonen och tidig f.m. här hos oss.

Jag är så trött på den här jäkla Coronan och önskar att den kunde avta och försvinna någon gång. Så känner nog alla.

Vad ska jag hitta på idag då? Det ska regna idag så det blir nog ingen promenad. Jag kanske ska baka något gott. Blåbärsmuffins kanske. Får väl se vad jag ska göra. Sen mitt på dagen är det ju skidskytte jag kan titta på. Så jag får nog den här dagen att gå också. Som alla andra dagar sen Coronan började, i ett sakta lunk. På egen hand, utan något särskilt sällskap. 
Men även det har man ju vant sig vid nu. Att inte umgås så värst mycket.

Nej nu är det snart frukostdags här. Äntligen. 😋 Det ska bli gott att få något i den knorrande magen. Sen ska jag fortsätta ha adventsmys.





Jag har glömt att köpa glögg. Det får bli till Lucia. Men pepparkakor har jag ju. Och så klart tända ljus.




Ha en riktigt fin andra advent. Kram.

Kommentarer

  1. Här är det tvång att bära munskydd och har varit sedan länge. Det är dryga böter om man inte har det. Men när man motionerar, tränar behöver man inte bära det.
    När man är ute och går så ser vi ofta människor som har munskydden på hakan, och så fort de möter någon så drar de upp dem. En del som de ska sitta och en del bara över munnen.
    Jag har alltid ett par extra med mig i handväskan om det man har skulle gå sönder. Vill inte vara utan när vi är ute.
    Ha en bra söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sitter det inte över näsan också så är det ju meningslöst.
      Vi får väl se om vi i Sverige också måste börja ha munskydd snart.
      Men än så länge är det ju inte så.
      Kram

      Radera
  2. GLAD 2:a advent till dig med! Ja jag ser fler o fler som använder munskydd här nu...jag handlar också på "udda" tider och kan ibland vara helt själv i affären!
    Disig söndag och det blåser full storm ute också! Inte ens hönsen vill vara ute...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höstrusket fortsätter här också. Skulle vara bättre med snö.
      Ha en bra ny vecka nu Titti.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning