Julveckan

God morgon. Idag går vi in i julveckan. Bara 3 dagar kvar till Julafton. Plötsligt känns det som om man har mycket kvar att göra och väldigt lite tid att hinna med allting.

Jag har inte mycket kvar att göra alls. Så det är en ologisk stresskänsla jag drabbas av nu. Får säga till mig själv att varva ner och ta det lugnt.


Bytte tid i tvättstugan till idag. Eftersom jag ändå måste vara hemma och vänta på min matleverans idag. Då passar det bättre ju. Och sen måste jag till apoteket i morgon. 

Jag väntar på en enda liten julklapp. Har beställt hemleverans, det kostade 50 kr extra. Fick mejl för flera dagar sedan att paketet var redo att levereras och att jag skulle bli kontaktad av Postnord. Men inget har hänt än. Så idag får jag ringa dit och höra var mitt paket tagit vägen.

Typiskt Postnord! Det vanliga strulet. Men med bara 3 dagar kvar till jul börjar man bli lite stressad och nervös över paketet.



Jag är trött efter helgen. En av hundarna blev tvungen att gå ut 5 gånger mellan kl 12 på natten och 4 på morgonen. Så jag sov inte så mycket. 

                                                        Det var lilla Storm som ville ut hela tiden.

Och sedan vaknade minstingen Alex redan kl 6 på morgonen.

Men jag får väl passa på att ta igen lite sömn nu när jag är hemma igen.

Det börjar ljusna ute. Dags att gå till tvättstugan. Och sedan ska jag sätta mig och ringa till Postnord och se om jag kan få tag på julklappen som är på villovägar. Ha en fin start på julveckan nu. Var rädda om er.


                                                    KRAM




Kommentarer

  1. Du får ta dig en liten powernap i soffan när du väntar på att tvätten ska bli klar.
    Hoppas din klapp kommer fram i tid nu.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den klappen tog längst tid av alla jag beställt. Fast jag betalade snabb leverans.
      Saker blir inte alltid som det var meningen. =)
      Kram

      Radera
  2. Förstår att du är trött idag.
    Men skönt i alla fall att du är hemma nu. Hoppas du fick tag på paketet. PostNord inger ju inget förtroende. Det var bättre med gamla posten
    Ha en skön hemmakväll nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Ja de kunde återgå till gamla posten. Det fungerade ju som det skulle.
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen