Det är grönt

Regnet vräker ner så att man nästan inte kan se ut genom fönsterrutan.


 Jag har inte sovit så bra i natt eftersom det stormat så rutorna har skallrat. Och det har låtit som ett högt vinande i alla ventiler.

Men får väl som vanligt när jag haft dålig nattsömn försöka ta en tupplur i eftermiddag istället.

Idag ska min dotter komma hit. Om hon tar sig iväg i det här vädret. Hon kanske stannar hemma. Vi får väl se. Jag längtar efter en promenad. Men det har regnat så de senaste dagarna att det inte blivit av.

Det ser ut som att det här vädret ska hålla i sig ända fram till nyårsafton. Vilket i och för sig inte är så länge. Nyårsafton är ju nästan här nu. Bara 3 dagar kvar.


Så här grönt har vi nog inte haft det en nyårshelg förut. Inte de senaste 15 åren i alla fall. Det är så länge jag har bott här uppe.

Vi kanske får en helt snöfri vinter. Det verkar nästan så. Eller också kommer snön precis när man börjat tro att det är vår. Och så ligger den kvar extra länge istället.

Julhelgen är i alla fall slut. Det känns ganska skönt. Slut på att äta julmat och godis och kaffebröd hela tiden. Ska göra fisk och ris till middag idag. Nu ljusnar det lite ute och regnet har avtagit lite. Dags för en påtår och sen börjar dagen.

Ha det bra. KRAM


Kommentarer

  1. Såg på tv:n att uppåt till i Sverige hade ni fått känna av stormen Bella.
    Här har vädret varit lite fram och tillbaka idag. Sol, regn och molnigt
    Ha en fortsatt bra måndag.
    Kram Carin.

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer. Bella har verkligen gett sig till känna.
    Det är hennes fel att jag sovit dåligt. =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Samma stormväder här också.
    Hållit oss inne vid brasan.
    Men imorgon måste jag ut och göra lite stöd inköp till nyårsmiddagen.
    Vi firar i lugn och ro hemma med lite god middag och extra mys. Hur blir det för dig i år?
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Jag är alltid hemma på nyårsafton. För kattens skull.
    Nu har ju vissa fyrverkerier blivit förbjudna. Så nu smäller det inte lika mycket längre.
    Men de raketer katten är räddast för är de som tjuter. Häxvrål tror jag dom kallas.
    Så det är tryggast att vara hemma med katten.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning