Vårmorgon

Vaknade av fågelsång utanför mitt fönster.
Vilket härligt sätt att vakna en solig Lördag morgon.
Nu känns det att våren verkligen kommit för att stanna, även här hos oss.

Igår på min promenad såg jag att det börjat grönska ordentligt överallt.
Och överallt blommar det av klöver, sippor och scilla.

Hemma på gården har vår hägg blivit alldeles grön. 
Den är så vacker när den blommar sedan.

Det här är foton på häggen från förra året, så fin.

Vårkänslorna fyller mig med livsglädje, trots allt som pågår runt oss just nu.
Låt våren fylla er med lite extra livsglädje och kraft.

Ha en fin Lördag nu.
Vår kramar. 😀

Kommentarer

  1. Ser att du precis som jag är morgonpigg. De här tidiga vår och sommar morgnarna är underbara. Bara jag, fåglarna och mitt morgonkaffe.
    Ha en fortsatt härlig dag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har samma känsla. Trots att jag inte bor på landet är det väldigt lugnt och lite lantligt
      här på Södermalm också. Bor i ett hus med trädgård som byggdes på 1800 talet.
      Gammalt men mysigt. Så jag kan njuta av någorlunda lugna morgnar också. =)
      Kram

      Radera
  2. Väcktes av fågelkvitter jag med i morse.
    Härligt att se att våren tagit fäste hos dig nu.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Det känns verkligen härligt även fast värmen inte kommit riktigt än.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning