Nytt är inte alltid bättre

Allt nytt är inte alltid bättre.
T.ex. dammsugare, sladdlösa moderna dammsugare.
Jag fick en sån när jag fyllde år i höstas, modell Andersson från Net on net. Inte jättedyr men inte direkt billig heller. Och den är riktigt urusel. Går bara att dammsuga upp damm med den. Den suger inte ens upp små gruskorn från hallmattan.

Nu har jag fått nog av att springa och sopa varje gång jag vill ha rena golv. Dumt nog gjorde jag mig av med den gamla dammsugaren när jag fick den nya. Nästa vecka när jag fått pension är det jag som åker och köper mig en dammsugare.

Av den gamla hederliga modellen. Det blir inte mer sladdlöst för mig. Aldrig mer.
Men nu har jag lärt mig att allt nytt inte alltid är bättre.

Det gäller oss människor också förresten.
Fast då blir det yngre är inte alltid bättre.😀

Igår e.m. fick jag ett mejl från foodora.
Det är dom som levererar hem mat man beställer från olika restauranger online.
Tydligen har någon försökt köpa mat på mitt konto.
Men inte lyckats som tur är. Så nu blev jag varnad och uppmanad att ringa min bank.
Det gjorde jag och nu väntar jag på att bli uppringd.
Men det är en konstig historia eftersom jag bara använt mig av foodora en gång för 6 mån sedan.

Jag väntar med spänning och lite oro på att få höra vad banken säger om det hela.
Det dröjer förhoppningsvis inte så länge till innan de ringer, har väntat i 3 timmar nu.

Nu är det strax dags för lunch, kl närmar sig 12.
Ha en bra dag, ta hand om er och varandra.
KRAMAR



Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Läste igenom det jag hade skrivit. Och jag låter som en riktig dysterkvist. Det var inte meningen att jag skulle bli så gnällig idag igen. Ber mina eventuella läsare om ursäkt.

    SvaraRadera
  3. Du får vara hur gnällig som helst. Det är din blogg och du skriver vad du tycker och känner. Och ibland tycker man bara skit rent ut sagt, inget konstigt med det.
    Hoppas du får en rätsida på allt när du pratat med banken och att du hittar en bra dammsugare när pensionen kommer.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du. Skönt att få lite uppmuntran. Det uppskattas.
    Stor kram :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning