Slut på helgen

Helgen gick fort men var ändå väldigt lugn och skön.

Jag började fredagen med ett oväntat besök av min bror och svägerska.
Dom hade ärenden att uträtta här i stan, så då passade dom på att titta in på en fika.
Det var trevligt att få prata bort några timmar
Det är alltid roligt att få träffa dom.
Och det är ju aldrig fel med lite fika sällskap heller.

På lördagen var det ruskväder här......igen.
Först haglade det och sen vräkte det ner snöblandat regn. Inget väder att vara ute i precis
Så det blev en hemma mys dag med maratontittande på en serie på Viaplay.

Söndagen innehöll hela registret av olika väderomslag. Sol, molnigt och regn av blandat slag.
Så då passade jag på att tassa omkring i myskläder och njuta av att bara vara.
Det är underbart med de dagar man bara får vara.
Utan planer, utan krav och helt utan stress.

Det ger en sån livsenergi och får mig att må så bra.
När man mår bra så känns livet så självklart och lätt.

Men nu är det en ny vecka, en ny dag och nya möjligheter. 

Jag väntar på att mitt barnbarn Alex ska komma.
Han ska vara hos mig mån-tis.
Det blir en bra start på den nya veckan för mig.
Ha det bra ni också.

Kram

Kommentarer

  1. Tråkigt med vädret, men skönt att bara ta dagen som den kommer.
    Ha nu två skojdagar med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Hoppas ni har det fortsatt bra också.
      Kram

      Radera
  2. vad härligt när det blir som man tänkt sig med vilan å lite främmande så där hux flux
    ha en fortsatt bra vecka ..hade fint

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att få umgås med barnbarnet. Ha det mysigt och skratta mycket.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack
      Vi skrattar alltid mycket.
      Ha det bra ni också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning