Nu är jag här igen

God morgon från frukostbordet, där jag just njuter av min andra kopp kaffe.
Lite trött och segstartad idag efter två intensiva dagar med Alex (barnbarn) 
Men vi har självklart haft roligt och jag saknar honom så fort han åker hem.

Vi har lekt  och busat mycket som vanligt.
Hann gå en stund till parken och gunga.
Och självklart började det hagla när vi var där så vi fick skynda oss hem igen.
Vi gick ut igen när det var uppehåll och Alex plockade lite vitsippor till mormor.💗

Eftersom det var samma konstiga väder som det varit senaste tiden blev det mycket inne mys.
Tittade bl.a. på en av Alex favoriter "Angry birds"
Hann med att leka en massa annat också förståss de två dagarna vi var tillsammans.

Nu har det blivit onsdag och jag ska åka och köpa en ny dammsugare idag. YES!!!
Ska bli skönt att det äntligen blir av.
Tänker titta om jag hittar en ny matta till vardagsrummet också.

Rusta har rea just nu så det blir väl dit jag åker först.
Kommer säkert hem med några fler fynd.
Det brukar bli så när jag handlar.
Får sällskap (och skjuts) av svägerskan, det blir kul.

Dessutom skiner solen här idag.🌞
Så vi kanske tar en fika på någon uteservering.
Ser verkligen fram mot att komma ut på lite roligt.
Det blir inte så ofta nu med den här virus oron man har hängande över sig hela tiden.

Vad har ni för er en solig dag mitt i veckan?
Något som får er att må bra hoppas jag.
Var rädda om er och varandra.



KRAMAR 





Kommentarer

  1. du ser ut att haft bra dagar ...härligt ..hade så toppen i dag oxå med lite nya inköp...men nu får väl värmen komma oxå...kyligt fast solen är framme ...hade fint

    SvaraRadera
  2. Härliga dagar du haft fast vädret inte varit på topp. Angry Birds spelade jag ett spel på datorn ett tag, med dessa fåglar.
    Hoppas du hittar en bra dammsugare och en matta som du vill ha.
    Ha en bra dag, här skiner också solen idag
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fattar inte egentligen varför det heter angry birds när det är grisar också.
      Men Alex tycker dom är jätte roliga. =)
      Kram

      Radera
  3. Hoppas allt är bra hos dig. Och att det gick bra med dina inköp.
    Här har vi äntligen haft lite värme. Vi har kunnat sitta ute och njuta av solen både igår och idag. Ha en skön helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, allt är bara bra. Har inte varit ute på nätet alls under gårdagen.
      Inte haft tid att sitta ute heller. Det får bli idag. Om solen fortsätter skina.
      Ha en bra helg ni också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning