Regn och spådomar

Godmorgon, undrar om det ska skrivas som ett eller två ord egentligen? God morgon eller Godmorgon?
Haha, vilka knasiga oviktiga tankar som far runt i mitt huvud så fort jag öppnar mina blå.

Hade en lugn och skön Lördag igår.
Regnet smattrade mot fönstret och jag låg på min mjuka sköna soffa och maraton tittade på en serie på Netflix.

Men regnandet fortsätter även idag verkar det som.
Jag kan inte sitta inne en dag till känner jag.
Så jag avvaktar en stund och om det inte slutar regna får jag ta fram regnjackan.
För ut ska jag vilket väder det än är.
 Det får bli en lite blötare upplevelse än vanligtvis då.
För övrigt har jag inga planer för den här dagen.

I höstas, tror det var i September, var jag och en vän till ett medium.
Minns inte om jag skrev något om det då på bloggen.
Men hon sa att jag hade bra saker att se fram mot.
Speciellt Juni 2020 skulle bli bra för mig.
Och så la hon till att det var något med den 3/5 också, fast hon kunde inte se vad.

Ja, den 3/5 det är idag det.😀
Så jag får väl se om det händer något särskilt idag.
Kanske skulle gå och köpa mig en trisslott.
Ja när dagen är slut kommer jag ju i alla fall att veta hur tillförlitlig det där mediet var.

Nej, nu har mitt kaffe kallnat.
Dags för påfyllning och dags att börja den här dagen.
 Ha en skön Söndag
 Kram

Kommentarer

  1. Här har regnet upphört och vi har fått högsommarvärme på nolltid.
    Ut vill man oavsett väder när man varit inne en hel dag. Hoppas det blir uppehåll när du tar din promenad.
    Ska bli spännande att höra om det hände något idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hände inte ett dugg oväntat eller ovanligt tyvärr. Så det stämde inte alls.
      Får se om hon hade fel gällande Juni också. Som hon sa skulle bli en så bra månad för mig. Man vet aldrig. =)
      Kram

      Radera
  2. Sol OCH regn här! Varmt också...åhh spännande då får du berätta om det hände något speciellt idag :) Man vet ju aldrig...
    Ha en en superfin söndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti. Hade en fin Söndag. Tyvärr utan några förutspådda händelser.
      I alla fall märkte inte jag någonting.
      Ha en bra ny vecka nu.
      Kram

      Radera
  3. Vi hadde regn og sol i dag, men det er greit med regnet ... naturen trenger vann. På ettermiddagen var det en fin tur gjennom raps feltene ... hyggelig.
    God kväll - good evening - guten Abend og hilsener til deg.
    Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat till min blogg. Varmt Välkommen hit.
      Tittade in på din blogg också. Så vackra vårbilder du hade där.
      Ha en fin dag och välkommen tillbaka igen.
      Kram

      Radera
  4. här var det fint väder ..men molnigt mellan solglimtar å en kort regnskur ..ser ut som om du haft en bra helg tycker jag ..önskar dig en bra start på en ny vecka ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Önskar dig detsamma Klös.
      Tror jag ska döpa om dig från Klös till Blondie.
      Du har så blont fint hår. Klös låter som någon lite ilsken figur.
      Det är du ju inte. Så nu är du Blondie för mig. =) Haha
      Kram

      Radera
    2. heheh ..Blondie blir bra
      hade fint

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning