Ny månad

Tillbringade en stor del av Valborg i tvättstugan.
Tvättade mina handdukar och ett par lakan.
Går fort att tvätta, det som tar tid är att få det torrt.

Sen kom dottern med familj, nästan hela familjen.
Äldsta sonen saknades, så brukar det ofta vara sen han blev tonåring. 😀
Så vi fick fika utan honom den här gången.

Sen åkte jag med dom till Snabbgross och handlade.
Snabbgross är en sån där affär bara de med företagskort får handla på.
Många restauranger och fik som handlar där.
Dom har gigantiska förpackningar av allting.
Så dottern och hennes man handlar där ibland och fyller på förråden hemma.

Jag kan inte handla så stora förpackningar så det blev lite småsaker, bröd och pålägg bl.a.
Men det är kul att titta vad som finns även om man inte köper så mycket.
Jo, jag hittade fina jordgubbar där som jag köpte.
Jordgubbarna var söta och goda och blir bra som mitt Fredagsmys godis ikväll.

Som sagt var så var ju alla Valborgsbrasor inställda i år, precis som allt annat är i Corona tider.
Så dottern och svärsonen passade på att elda lite skräp i en tunna hemma på tomten.
Till barnens förtjusning, då fick dom ju en liten brasa ändå trots förbudet av  alla stora brasorna.

Idag är det 1:a Maj och allt är inställt, som vanligt.
Man får verkligen vänja sig vid det här nya "sitta hemma" livet.
Min bror och hans fru ska kanske komma och fika nån gång på f.m.

Vi ska ha snöblandat regn här idag och imorgon.
Just nu kommer det regnstänk på fönstren och det är bara +3 grader ute. Råkallt känns det som.
Så nu fyller jag på min kaffekopp och håller mig inne i värmen.

Håll er varma och torra.
Ha en bra 1:a maj.
Kram



Kommentarer

  1. Det är så mycket som inte är som det brukar och man börjar nästan bli van vid det tycker jag. Här ska vi få gå ut utanför vår bostad i morgon. Antingen mellan 06.00-10.00 eller 20.00-23.00 och vi får gå ihop om man bor tillsammans.
    Ha en fin första maj nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ha en fin första maj ni också. Här vräker regnet ner just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker dina barnbarn är så fina. Ska bli spännande att se hur vår lilla skrutta blir när hon växer. Hon har ju nyss fyllt 1. Så det är ett tag till innan man kan se hur hon blir.
    Vad bra att kunna handla på snabbgross. Synd du inte har någon att dela med.
    Ha nu en bra sitta hemma kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Tack S. Barnen blir stora alldeles för snabbt. Er lilla prinsessa är snart stor hon också.
    Ha det riktigt bra du också. Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning