Alla årstider på en dag



Idag regnar det här, bilden är från ett annat tillfälle.
Ibland finns det något vilsamt med regn tycker jag.
Ungefär som att sitta och titta på havet eller ligga och titta upp på molnen och himlen. 
Något nästan meditativt när man kopplar bort alla andra tankar.

Den här Söndagen ska jag ägna mig åt lite småpyssel
Och så ska jag fortsätta titta på nya säsongen av "Black list" på Viaplay.
En lugn och skön inne dag alltså.

Jag gjorde pulled älg till middag igår.
Det blev mat till ett helt kompani, så det ska jag äta idag också tänkte jag.😋


Det blir ändå över till flera matlådor att frysa in.
Skönt att bara ta fram och äta en annan gång när man inte har lust att laga mat.
Det händer ju. 
Ganska ofta om jag ska vara ärlig, för det är inte roligt att alltid laga mat åt sig själv och äta ensam.

Men det finns större bekymmer här i världen.
Så det är inget att fixera sig vid.

Medans jag serverade mig en kopp kaffe till såg jag att regnet övergått till snö.
Alla årstider på en dag verkar vara det nya väderläget. 😏

Ha en skön Söndag, oavsett väder och vind.
Kram

Kommentarer

  1. Här åskade och regnade något så förskräckligt i morse. Sedan kom solen fram och dagen verkade bli bra. Men icke sa nicke, nu är åskan på G igen och det mörknar på.
    Skönt att ha lådor att plocka fram när man inte vet vad man ska ha till middag.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ingen värme alls här än. Ser ut som om Maj blir en kall månad.
      Tänka sig att ni också har ruskväder ibland på solkusten.
      Ha det bra trots vädret.
      Kram

      Radera
  2. ja du ..detta väder ..man får bara försöka hänga med i svängarna å anpassa sig..å det gör vi ju rätt bra tycker jag :-) ...ha nu en bra start på veckan ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon Blondie. Visst är vi svenskar bra på att anpassa oss efter alla slags väder.
      Det har du ju rätt i. Men man längtar efter lite varmare dagar nu eftersom det trots allt är Maj månad. Kanske blir en kall sommar också. Suck. Och inte kan man åka till något varmare land heller.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning