Ett nytt försök......

................det gör jag nu.
Jag hade skrivit ett blogginlägg som bara mystiskt försvann ut i etern någonstans.
Så nu gör jag ett nytt försök alltså.

Den här dagen har gått så himla fort.
Jag stack iväg redan före kl 10 i morse.
Kallt och blåsigt ute fast solen sken, inget skönt väder alls.

Först gjorde jag ett besök på apoteket.
Behövde köpa allergitabletter och ansiktskräm för min jobbiga Rosacea.
Ansiktsutslagen blir röda och kliar och blir till slut sår om man inte smörjer dom med kortisonsalva.

Det blev inget billigt besök på apoteket. Som vanligt.
360 kr för 14 Clarityn tabletter och en pytteliten tub, 
på 25 g med salva till ansiktet.
Men det är bara att betala när det är mediciner man inte kan klara sig utan.

Efter apoteket hälsade jag på hos dottern som jobbar hemifrån nu.
Där hade mina barnbarn planterat penséer i krukor ute på altanen.
Dom vattnar och sköter om blommorna själva också.
Så kul att dom har det intresset. Dom hade planterat annat också. Gurka, tomater och ärtor bl.a.
Men det har inte kommit upp så mycket ännu.

Något som kommit upp nu är i alla fall alla fina vitsippor.
Så härligt att se det lysa vitt i gräsmattorna. 😀😀😀

Dottern och jag åt lunch, kycklingsallad, sen fikade vi
Och bara umgicks i ett par timmar. Väldigt trevligt.

Efter det skjutsade hon mig hem så jag slapp ta bussen. Det var skönt att få åka ända hem till dörren.

Nu har det mulnat på ute och jag hör åskan mullra lite längre bort.
Så nu är det nog säkrast att jag loggar ut och stänger av datorn.

Ha en skön kväll nu.
Kram

Kommentarer

  1. Ja fy vilka priser det är på mediciner. Vilka fina blommor barnbarnen hade planterat.
    Låter som en bra dag.
    Hoppas åskan inte varade så länge.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blommorna var fina och dagen var jättebra.
      Åskan höll sig på avstånd och kom aldrig riktigt hit.
      Så det var en bra kväll också. =)
      Kram

      Radera
  2. Gubben min äter en del mediciner och när vi bodde i Sverige kom han upp i högkostnadsskyddet med en gång när han hämtade ut sina recept.
    Här i Spanien har han inte hämtat ut den medicinen ännu. Vi får se om det blir en smärre chock när det är dags för det. För här finns det inga högkostnadsskydd som jag har förstått.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mediciner utan högkostnadsskydd låter ju lite oroväckande.
      Hoppas de är billigare i Spanien då. Jag köpte medicin när jag var på Mallorca en gång.
      Och den kostade ungefär som i Sverige.
      Kram

      Radera
  3. ja du fy så dyrt det blir när det är mediciner man verkligen måste ha ..å ibland har de höjt priset till de dubbla ...vädret kommer nog gå lite fram å tillbaka mellan sol å varmt å snö/regn å kallt ett tag framöver..så tråkigt man vill ju ha sommar NUUUUUU
    ha en toppen fin torsdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vädret är fortfarande så kyligt här trots soliga dagar.
      Har inte tagit fram mina utemöbler än. Kan ändå inte sitta ute i kylan och blåsten.
      Håller med dig om att man vill ha sommar nuuuu!!!
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning