Sol och myror

Strålande sol är garanti för strålande humör.
I alla fall hos den här vårsugna damen.
Men nu verkar sol och värme ge våren en chans att få blomma ut ordentligt här.
Blir så glad över alla solar på väderkartan även om temperaturerna inte är så höga än.
Här är det +7 i skuggan nu på morgonen och så klart mycket varmare i solen.

Kan kanske vara dags att släpa fram ute möblerna.

Gårdagen traskade på i lugn och spänningslös takt.
Det enda avbrottet skulle kunna vara min myrjakt.
En jakt jag bedrivit ganska länge nu.
Har placerat ut myrdosor på strategiska ställen.
Myrorna verkar inte vara så intresserade av att gå in i de här myrdosorna tyvärr.
Så nu har jag kommit på en ny teknik, när jag ser en myra tar jag helt enkelt en dosa och för fram den mot myran. För det mesta går krypet in i fällan då.

Men en del av myrorna är lite motsträviga.
De kanske är smartare än övriga medlemmar av stacken. De kanske är myrornas Anders Tegnell.
Som ska föra alla tryggt igenom hälsokrisen vi lever i
Skulle tro att myrornas epidemiologer har ett lättare jobb än stackars Tegnell.

Ja det roade jag mig med igår i alla fall.
Min version av spänning numera är min ständiga myrjakt. 😂😂😂

Den här dagen blir nog ganska lik gårdagen.
Ta en promenad, städa lite, titta på Netflix och självklart JAGA MYROR.

Ha en bra dag och sköt om er.
Kram

Kommentarer

  1. Prova att strö ut kanel där du tror att de kommer in till dig, de eländiga rackarna.
    Här hade vi +20 när vi vaknade nu på morgonen. Det kommer bli en strålande dag idag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Kanel. Det var ett nytt tips. Det ska jag prova. Tack för tipset.
    Vad härligt ni har det med sommar redan.
    Ha det bra i Casa 66.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha skrattar gott åt din myr Tegnell. Du är så rolig. ��
    Om det inte fungerar ned kanel mot myrorna så prova med vitpeppar. Det har jag provat och det fungerade.
    Lycka till med jakten.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om vitpeppar. Tur att nån uppskattar min lite knäppa humor.
      Ha det bra nu.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning