Från söndag till tisdag


Den regniga söndagen blev en allt annat än en grå och tråkig dag.
Mellan skurarna tittade solen faktiskt fram.
Och då kom dottern och svärsonen och överraskade.

Dom hade köpt min morsdagspresent en vecka i förväg (mors dag är nu på söndag) och kom med den

En dagbädd, liknande den på bilden, har inte fotat min egen. Vill fixa den med fina kuddar och sånt först
Jag blev ju så klart både överraskad och glad.

Har letat efter en dagbädd som passar mig.
Ville ha en sån pga att jag ändå skulle byta säng och jag bor i en etta med gemensamt vardagsrum och sovrum. Då är det snyggare med en dagbädd.

Det blev jättebra i rummet. Ser ut som om jag har två soffor istället för en säng och en soffa.
Precis som jag ville att det skulle göra. 😊

Måndagen gick snabbt förbi eftersom jag hade yngsta barnbarnet här hela dagen.
Vi hann som vanligt med en massa lek och bus och hann med en sväng till lekparken och lite glass i solen efteråt.
På eftermiddagen kom det en liten regnskur.
Men då hade vi redan hunnit hem.
Så det gjorde inget.

Det var årets första sommar regn här.
En kort lätt regnskur som kommer medans solen fortfarande skiner.
Och är över lika fort som den kom.


Alex kröp upp i köksfönstret och satt och tittade ut på regnet.

Vi hade en rolig och mysig dag jag och Alex.
Och som vanligt saknar jag honom direkt han åker hem till sig igen.💗💗💗

Men när man slappnar av efter en dag med barnbarnen blir man så otroligt trött.
Tror de flesta mor och far föräldrar håller med om det
Så det blev en slapparkväll i tv soffan och sen bums i säng, somnade direkt jag la huvudet på kudden.

Idag är det tisdag, en solig och varm dag ska det bli med över +20. Det är redan +16 i skuggan fast det är morgon fortfarande, kl är snart 8,20.

Jag har fyllt vattenflaskan och ska ta med mig den och en kopp kaffe ut i solen på min lilla uteplats.

Där ska jag sitta och njuta av den här dagen.

Den första dagen med riktig sommarvärme här för i år, men förhoppningsvis inte den sista.

Vad än ni gör så hoppas jag att ni har en bra dag och att ni är rädda om er och om varandra.

Njut av sommaren och solen nu.
KRAMAR😎

Kommentarer

  1. toppen fin morsdagpresent ..jag har har oxå haft en dagbädd som sen ena tösen tog över å som sen flyttade hem till syrran där ena dottern har den ..bara bytt madrass när den flyttat runt..bodde här i huset på 2 rum å kök även när mina två töser bodde hemma
    ha en fin tisdag med sol å värme

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Jag sover riktigt skönt i den också. Känns mycket bättre för min krånglande rygg. Det här är den minsta lägenhet jag haft. Bara 40 kvm. Men det räcker till mig.
      Och köket är fantastiskt. Men ibland saknar jag att inte ha ett separat sovrum.
      Ha en riktigt bra dag nu. Kram

      Radera
    2. men bodde inte du i en tvåa före ettan du bor i nu ? du får väl bostadstillägg om du har en dyrare hyra ..fast de kanske inte var för dyr hyra du bytte till en mindre?

      Radera
    3. Nej, lägenheten jag bodde i förut var högst upp i samma hus.
      Det var en 1 1/2 a, en etta med sovalkov alltså.
      Flyttade inte pga hyran utan för att slippa gå 3 trappor upp.
      Finns ingen hiss här. Och efter många års trapp springande hade jag ont i mina knän.
      Innan jag flyttade norrut i landet bodde jag i Stockholm i många år så min dotter växte upp där. Där hade vi alltid 3 rum.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bra morsdags present du fick. Din dotter verkar vara väldigt omtänksam.
    Förstår att du blev glad.
    Du och Alex hade en rolig dag.
    Såg mysigt ut att han kunde sitta till hälften ut genom fönstret och titta på regnet.
    Ni skapar fina barndomsminnen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var fint sagt, att vi skapar fina barndomsminnen. Tack för det.
      Ja min dotter är omtänksam. Hjälper mig med det jag behöver och ibland lite extra.
      Överraskar mig lite mer än vanligt emellanåt. Som nu med sängen. <3
      Kram

      Radera
  3. Vilken fin morsdagspresent du fick.
    Och vilken härlig dag du och ditt barnbarn haft.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Du har så rätt i att allt varit superbra på alla sätt.
      "Nån där uppe måste gilla mig" =) Som tur är.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning