Lördag e.m

Jag är hemma och det är skönt.
Lugnet har sänkt sig över min gata.
Kan bero på värmen, folk sitter ute och solar, äter eller fikar i sina trädgårdar.
Men ingen orkar med något trädgårdsarbete.
Därför är det så lugnt och skönt i mitt kvarter nu.
Inga brummande gräsklippare eller trimmers hörs och inget bankande från grannen som håller på att
byta ut brädor på sitt hus.


Jag ska bara koppla av och njuta av att vara hemma.
Min svärson och äldsta barnbarnet, Viktor, ska komma förbi med släpkärra och forsla bort min gamla säng.

Själv ska jag ta med mig något kallt att dricka.
Och sätta mig ute under parasollet och bara njuta av sommaren och solen.

Jag hoppas att ni också har en skön lördag och får njuta av tillvaron.
Kram

Kommentarer

  1. Sommarkänslan har verkligen varit på topp idag.
    Och som du sa blev det inget trädgårdsarbete.
    Bara sola och ha det skönt.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. sommar lugnet är då bra skönt å avkopplande ..ha en fin morsdag

    SvaraRadera
  3. Vi hade en toppenlördag precis som du.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning