Må bra

Godmorgon från ett regnigt och dimmigt Sundsvall.
Regnet vräkte ner hela dagen och kvällen igår.
Det ser ut att bli lika muntert väder idag också.
En anledning att mysa lite extra här inne.

Tända lite ljus, för det är riktigt mörkt både inne och ute just nu pga vädret.
Fixa lite go fika, det är ju Lördag och maraton titta på någon bra serie.


Om man försöker njuta en liten stund varje dag så känns dagen så mycket bättre, tycker jag.

Låter väl lite banalt i dessa tider kanske.
Men så länge jag är frisk tror jag det är viktigt, även för hälsans skull, att försöka hitta någon slags inre harmoni. Hur man gör det är upp till var och en och säkerligen är det helt olika från person till person.

En del tillbringar tid ute i naturen, många jobbar i sina trädgårdar, en del mediterar, eller idrottar och andra läser, lyssnar på musik, skapar olika saker och en del gör som jag. 
Äter något gott och tittar på en bra serie eller tar med en bra bok till myshörnan i soffan för en stund.

Hur ni än gör så gör det som får er att må bra.

KRAM






Kommentarer

  1. Det är jätteviktigt att försöka se det ljusa i det mörka.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni också får en fin helg nu när ni får vara ute och röra er fritt igen.
      Kram

      Radera
  2. Ja dimmigt och regn här på ön också...men bra för grönskan! Snart blommar syrenerna :)
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syrener är mina favoriter. Vackra och doftar så gott.
      Men vi har inga blommande syrener här förrän i Juni.
      Ha det bra nu Titti.
      Kram

      Radera
  3. ja man får försöka göra de man mår bra av så gott de går ..kanske hittar man nya intressen oxå
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det. Du är så påhittig och hittar alltid på något att göra.
      Önskar jag var lika påhittig. Och orkade vara lika aktiv.
      Men det bor en liten soffpotatis i mig som vill lata sig ibland. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning