En dag som gjord för att slöa



En grå morgon, regnet hänger i luften men har inte börjat ännu.
En dag som gjord för att gå i morgonrock och tofflor hela dagen.

Jag tog det lugnt igår också och gjorde inte mycket.
Bara njöt av det fina vädret och av att bara vara.
På e.m. kom min dotter och Alex (yngsta barnbarnet)
oväntat förbi när dom var på väg hem.
Dom stannade inte, kom bara förbi för att lämna en blomma till mig. Blev så glad för det.💕

En jättefin pelargon.
Jag tror att det är den sorten som heter Mårbacka.

En av min mammas favorit- blommor när hon levde.
Och igår var det dessutom mammas födelsedag.
Hon skulle fyllt 88 år igår om hon hade fått vara kvar här hos oss. 💗


Så det var verkligen fint att jag fick just den här blomman just på hennes födelsedag.

Annars hände det inte mycket här igår.
Precis som det ska vara en dag då man bara strosar omkring i egna tankar och njuter av livet.
Jag tänker nog fortsätta att göra samma sak idag.
Bara njuta av stillheten och mitt eget sällskap.

Jag hoppas att ni också njuter av dagen.

Ta hand om er och ta hand om varandra.

Ha en fortsatt fin helg.

Kram

Kommentarer

  1. Vilken fin överraskningspresent av dottern och barnbarn. Visst ser det ut som en Mårbacka som du fick.
    Här ska vi gå ner till havet och ta en lunch idag.
    Ha en fortsatt slapp och skön lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. En lunch nere vid havet låter super härligt.
      Här har regn och blåst invaderat lördagsvädret.
      Njut av sol och hav nu.
      Kram

      Radera
  2. härligt med en blomma som lyser upp tillvaron lite ..å vilken fin fredag det blev med massa sol i hela landet tror jag ..ha en bra helg ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var massor av sol igår. Idag är det regn.
      Har du tagit en paus från pausen?
      Kul att se dig här i alla fall.
      Ha en fin lördag nu.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning