Nu är det fredag och helgen är här. Så skönt.
Inte för att jag har några särskilda planer.
Jag ska bara ta det lugnt, äta lite gott och bara vara.
Men helgerna känns alltid lite extra sköna oavsett planer eller inte. 

Fick lite skrämselhicka igår att mitt konto kunde vara hackat. Har ingen förmögenhet på banken, men det jag har vill jag ju såklart ha kvar.
Pratade med banken och försökte kontakta dom jag fått varningen från, Foodora.

För att göra en lång historia kort så visade det sig att allt bara var en stor bluff.
Det var inga problem alls med mitt bankkonto.
Ingen hade hackat mitt kort.

En varning till er som läser det här.
Beställ inte mat från Foodora, dom har fått en massa anmälningar och klagomål på sig. 
Folk har beställt och betalat och inte fått varken mat eller pengar tillbaka, man kommer inte i kontakt med de ansvariga då varken telefon eller e-post är i bruk hos dom längre. En enda stor skandal är det.
Man blir så arg när man läser om hur de sköter sin affärsverksamhet över hela landet.

Men skönt att det i alla fall inte var någon fara med mitt bankkort.

Nu hoppas jag att ni har en fin fredag.
Jag ska göra mig redo att bara njuta av helgen i mitt eget trevliga sällskap.
Ha det bra nu. KRAM


Kommentarer

  1. Så skönt att det inte var något som hänt med ditt konto. Men det är tråkigt att det finns så mycket skitföretag som försöker lura en.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det tråkigt att det alltid finns människor som vill ta det andra har. Skönt att det inte var något allvarligt för mig den här gången.
      Ha en mysig fredag ni också.
      Kram

      Radera
  2. Vilka himla skojare och bedragare det finns överallt.
    Man kan aldrig känna sig säker. Det gör mig rent ut sagt förbannad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag reagerar på samma sätt.
      Blir förbannad.
      Kram

      Radera
  3. Hörde om någon som beställt och betalat mat via Foodora.
    När maten aldrig kom fick dom veta att om maten inte levererats inom 50 min görs automatiskt en avbokning.
    Men pengarna fick dom inte tillbaka. Tur att allt var ok med ditt konto. Ha en trevlig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja det är synd och skam att ett sånt opålitligt skumrask företag ska få ha en så stor del av svenska marknaden.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra att du tog upp det och skrev deras namn!! Skitföretag minsann! Nåja, helg igen och jag ska bara viiiiiiila....
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är beklagligt att såna skitföretag får ha en så stor del av marknaden som dom har. Man tycker att de borde få näringsförbud. Men det kommer väl kanske, förhoppningsvis.
      Vad skönt att få en hel helg att bara vila och bara vara.
      Ha en fin helg Titti.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning