Dagen har börjat

En grå torsdagsmorgon, regnet hänger i luften.


Det gör inte så mycket, jag har ändå tvättstugan idag
som vanligt på torsdagar.

Någon gång i e.m. ska det komma en kvinna och titta på min gamla säng.
Förhoppningsvis vill hon köpa den och fraktar bort den på en gång. Skulle vara perfekt i så fall.

Annars åker den till tippen på lördag.
Det finns en kretsloppspark där som tar reda på gamla möbler och annat och säljer vidare billigt.
Sen går pengarna till välgörenhet.
Så i vilket fall som helst kommer sängen bort från det trånga förrådet den står provisoriskt i just nu.

Vad blir det till middag frågar jag mig varje dag.
Saknar ofta totalt inspiration och fantasi i köket.

 


Det händer ofta att jag svänger ihop något i sista stund när magen har börjat knorra.
I och för sig blir det lite lättare under sommaren.
För då äter jag ofta sallader av olika slag.

Hur gör ni andra? Planerar ni middagarna i förväg eller blir det sista minuten middag som hos mig?
Känns jobbigt att middagen alltid ska vara ett sånt bekymmer hos mig.

Fast är det enda bekymret får jag väl vara glad.😀

Nej, nu är det dags att ta reda på tvätten.
Ha en toppenbra torsdag.
Kram






Kommentarer

  1. Här blåste regnmolnen bort och nu skiner solen igen.
    Hoppas det blir likadant hos dig. Det är ju bara 4-5 mil mellan våra hem.
    Oftast har vi liknande väder har jag märkt.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte långt mellan din del av Hälsingland och Sundsvall. Vi har växlande väder idag och inget regn. Som du sa blåste det bort.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag försöker att planera maten en vecka åt gången. Men det är inte alltid det blir exakt som det är tänkt. Om jag inte hade familj utan var singel skulle jag nog inte planera alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen skulle jag kanske inte behöva planera. Det är för att jag är diabetiker som det blir lite planerande. Man kan inte slänga på vilken mat som helst på spisen då.
      Och även den mat man kan eller ska äta är ju olika hos olika diabetiker. Blodsockret reagerar olika hos olika diabetiker alltså. Mycket krånglande blir det.
      Kram

      Radera
  4. Här kom det en skur helt plötsligt på eftermiddagen, men det var torrt på nolltid igen.
    Jag kanske tänker lite på under dagen vad vi ska ha till middag. Men det är ingen storplanering med detta.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret har varit lite växlande här. Men nu under helgen kommer visst sommarvärmen tillbaka. Det blir skönt. Du som är så kreativ och duktig i köket behöver nog inte planera.
      Du kan svänga ihop en gourmet middag av vad som helst tror jag.
      Du borde skriva en kokbok.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning