Spådomen stämde inte alls

Regnet upphörde vid lunchtid igår.
Så då åkte skorna på och jag knallade iväg.


Solen tittade fram och det var jätteskönt ute.
Och kan man tänka sig, vårtecknen börjar komma.




Små, små vårtecken som är så efterlängtade och så välkomna.
Syrenen här utanför har fått fullt med fina knoppar.
Alla vårtecknen och solen gjorde mig på bra humör.
Behövs inte mycket för att lyfta livsandarna.

Köpte en trisslott på väg hem, som så klart var en nitlott, ingen tur där inte.
Men så fort jag kom innanför dörren öppnade sig himlen och det började regna igen. Lite tur ändå.

Något annat oväntat hände inte på Söndagen.
Så spådomen stämde inte alls in.😏

Men nu är det en ny vecka igen.
3 dagars regnande har äntligen upphört och det är en solig och fin Måndag här.
Har som vanligt inga planer alls för den här dagen.
Det som sker det sker, får vara det som gäller för idag.

Jag önskar er alla en bra start på veckan.
Ha det bra och ta hand om er.
Kram


Kommentarer

  1. Härligt att se en massa vårtecken på din promenad.
    Synd att inte trisslotten gav någon vinst.
    Ha en bra start på den nya veckan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle varit roligt att åtminstone vinna 30 kr till en by lott. Men inte alls.
      Kram

      Radera
  2. Typiskt att du fick en nitlott. Bättre tur nästa gång.
    Men du klarade dig ju från regnet.
    Ha en bra vecka .
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får vara glad åt det lilla Haha
      Kram

      Radera
  3. sakta kommer våren hos dig oxå ser jag ..här fick vi regn snö blandat i dag ..bläää alldeles vitt ..men tur nog smälte det mot efm ..tråkigt med nitlott ...men men köper man aldrig någon har man ju ingen chansen brukar jag säga ..bättre tur nästa gång
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har vi haft soligt och fint igår och det verkar bli lika fint de närmaste dagarna.
      Så nu kommer säkert våren igång på allvar här också.
      Har bestämt att jag ska köpa en triss i veckan under hela Juni för att se om jag vinner något. Så får spådamen en chans till. Hon sa ju att hela Juni skulle bli så bra.
      Skam den som ger sig, hahaha.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning