Skratta är bra

God morgon onsdag. God morgon bloggen.
En ny dag, en solig dag, hoppas det håller i sig.
Igår var det jättekonstigt väder. ⛅🌞🌂☔
Sol, molnigt och regn när jag kom ut från affären.
Hann inte mer än hem och packa upp matvarorna så övergick regnandet till det här.
Det kom en skur med stora hagel som yrde i blåsten.
Så solen nu på morgonen är inte alls så säker.
Det finns ingen stabilitet i vädret just nu.

Handlingen gick snabbt och bra.
Så nu är mina förråd påfyllda igen, det känns skönt.
Och så slipper jag handla på måndag med alla andra pensionärer som ska ut och handla då.😀

Istället kommer jag att vara hemma och mysa med Alex. Han skulle kommit to-fr men det blir mån-ti.
Helt ok för mig som ändå inte hade några andra planer för de dagarna.

Det är ett riktigt pussel för dottern att få vardagen att gå ihop just nu.
Hon är lärare och arbetar hemifrån och det är inte alls lätt att hinna med den digitala undervisningen och allt administrativt arbete samtidigt.

Och så ska hon hinna ta hand om hemmet och de tre barnen. Maken reser vissa dagar i sitt arbete och kan inte alltid hjälpa till.

Men på något sätt får hon alltid dit pusselbitarna till slut, ibland med assistans av mig.

Ja jag känner att jag har ett väldigt lugnt och skönt liv när jag jämför våra liv.

Idag ska jag städa lite här. Tycker ni att jag städar ofta? Då har ni helt rätt. Det beror på att jag har en irriterande dålig dammsugare som inte suger upp allt
Jag får springa runt och sopa efter att jag dammsugit

Ja,ja, det är ett inlägg för en annan dag.
Nu ringer snart telefonen här.
Min kompis ringer varje dag runt den här tiden.
Så hinner vi prata av oss innan det är dags att börja dagen på allvar.

Det är skönt att få prata av sig och skratta lite också. Så är man alltid på bra humör efteråt.



I de här tiderna med sjukdom och restriktioner och ett helt förändrat sätt att leva är jag glad att jag har de här dagliga samtalen med henne.
Vi skrattar mycket, det är det bästa med oss, att vi alltid får varandra att skratta.


Försök hitta ett gott skratt varje dag.
Det får en garanterat att må bättre.
Ha en rolig och fin dag nu.
KRAMAR


Kommentarer

  1. Ja jisses vilket väder ni har i Sverige nu. Pratade med ett av barnbarnen igår och hon visade att det haglade hos dom då.
    Ha en bra dag nu och visst är det så att ett gott skratt förlänger livet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi verkar aldrig få någon riktig vårvärme.
      Skulle gärna låna lite av er om det gick.
      Kram

      Radera
  2. ja skratta är bra ....aprilväder i maj ...man får bar stå ut ..men nu skiner solen här å klockan är 13 på onsdagen..å solen har smält bort snön som kom i går å i morse
    ha en bra lillördag

    SvaraRadera
  3. Tack. Man undrar ju var våren och värmen är.
    Hoppas inte hela sommaren blir så här.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning