Hejsan hoppsan

...............vad dagarna går fort.
Det är redan onsdag, mitt i veckan, och innan jag hunnit blinka är det väl helg igen.

Igår var det en underbar försommardag här.
Strålande sol från en molnfri himmel, +21 grader.
Och lite lätta fläktande vindar emellanåt, så skönt.

Jag satt under parasollet med mitt fika och bara njöt.
Hade trevligt sällskap av lilla Yama.

Hon saknar att ha sällskap av sin bror, som tyvärr dog i januari i år.

Men då är det extra kul att ha lite sällskap av sin matte tycker hon.

Hon höll sig i närheten av mig hela tiden jag satt ute.

Utom vissa små språng efter någon insekt, men då kom hon snabbt tillbaka igen.


Hon sökte sig till skuggan precis som jag och njöt lika mycket som jag av den underbara dagen.

Idag är det onsdag och inte alls lika härligt väder.
Växlande sol /molnigt, det ska visst bli regn i e.m. 
Det blåser kalla vindar som man inte vill sitta ute i.
Men vindarna för med sig en ljuvlig doft av vår hägg som blommar för fullt nu.


Älskar den här tiden på året när allt blir grönskande och blommande och fyllt av väldoft.

Har inga planer för den här dagen.
Har inga måsten just nu heller, så skönt att slippa.
Dagen får utvecklas av sig själv i sin egen takt.
Jag tar det lugnt.


                                                             KRAM

Kommentarer

  1. ja visst var det en härlig solig dag å som vanligt efter sol kommer regn ...minns ett år när det var typ varannandags väder ...inge kul alls ..missen ser ut att ha de mysigt ute med dig..man har verkligen längtat efter att sitta ute denna våren /sommaren..hoppas onsdagen flöt på i samma lugna lunk som passade dig ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gråvädret har kommit tillbaka igen, trist. Men annars är allting bara bra tack.
      Ha det fint du också.
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig dag det blev. Hoppas nu det vänder igen och blir sol i morgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror vi får vänta på sol till helgen. Men då blir det fint igen.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning