Välkommen hösten.

 


Välkommen hösten. Idag är det den första dagen i den första höstmånaden. Även om det fortfarande är ovanligt varmt för att vara höst. Riktigt skönt väder.

Igår skrev jag att jag inte hade något särskilt för mig den här veckan. Men plötsligt blev veckan helt fulltecknad. På bara en kort stund. Idag ska jag träffa min bror som ska lämna in bilen på verkstaden. Under tiden ska vi ta en fika och uträtta lite ärenden i närheten av verkstaden.

Imorgon ska jag träffa dottern. Vi ska gå runt sjön och sedan ska vi till fotbollsplanen och titta på Alex som spelar. På torsdag har jag tvättstugan som vanligt och så har jag lovat en granne att vi ska fixa vår utemiljö här. Hösta till den och städa bort sommarsakerna.

På fredag kommer min bror och hämtar mig. Ska nämligen på en liten roadtrip med honom och svägerskan. Vi ska åka till södra Sverige och hämta en husbil dom har köpt. Svägerskan ska köra personbilen på vägen hem och vill ha sällskap i bilen. Vet inte om vi kommer hem på lördag kväll eller stannar någonstans på vägen och kommer hem på söndag. Det får vi se hur vi känner då.

Så helt plötsligt har jag en fulltecknad vecka framför mig. 😀

Men det blir så klart roligt. Det är alltid kul när det händer saker. 

Vad händer hos er? Har ni också höstat till er nu? Återgått till jobbet ni som jobbar? Och ni som precis som jag är hemma på dagarna, hur ser dagarna ut hos er nu när hösten är här?

Hur ni än tillbringar dagarna hoppas jag att det är på ett sätt som får er att må bra. Så var rädda om er och om varandra.  


                                                      
KRAM

 

Kommentarer

  1. Tänk så fort allt kan ändra sig. Från ingenting till fullspäckat schema.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan aldrig vara säker på hur det ska bli. Haha
      Kram

      Radera
  2. Tänk att det är första dagen i september och man kan fortfarande gå i t-shirt utomhus.
    Underbart. Vilken start på hösten.
    Ha en trevlig dag med din bror.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det härligt. Höst med sommarväder. Får gärna vara länge till.
      Hade ett par timmar på oss innan bilen skulle hämtas igen.
      Blev lite ärenden och en fika ute i solen.
      Kram

      Radera
  3. Trevligt trevligt...kul när det bra dyker upp lite nya händelser i livet
    hoppas du får en toppen vecka å helg
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Jag hoppas att allt är bra hos dig också.
      Ha en toppen vecka du också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning