Ännu en måndag morgon


 

Skämt åsido så har jag faktiskt inga problem med måndagar. Det var lite jobbigare när man skulle upp till jobbet efter en helg med sköna sovmorgnar. Men numer när jag är hemma känns det mer som att måndag är starten på något nytt och roligt.

Jag har haft en skön söndag. Inte gjort någon nytta. Bara slöat hela dagen och kvällen. Det var precis vad jag behövde.

Idag ska jag ta mig iväg och veckohandla. Har inte bestämt mig för vilken affär jag ska gå till. Den närmaste lite dyrare eller den längre bort som är billigare. Beroende på gråvädret vi har idag är det frestande att välja den närmaste.

Ja har man inte större problem än att välja vilken affär man ska handla på, då kan man känna sig lycklig. 


Hösten blir mer och mer märkbar nu. I väder och i alla färger och även alla dofter. Jag är höstbarn, född på hösten, så jag tycker verkligen om den här årstiden.


I alla fall tills vi kommer in i slutet av november då det är som mörkast. Men då tröstar jag mig med att det är 1:a advent. Och dags att sätta fram alla ljusstakar och stjärnor. Och då blir det som var mörkt plötsligt inbjudande, ombonat och så himla mysigt.

Men nu ska jag inte hoppa ända fram till advent redan nu. Det är ju bara september ännu. 

En påtår av mitt goda kaffe blir det nu. Och sedan iväg och handla före lunch.


 HA EN RIKTIGT BRA DAG. KRAMAR TILL DIG OCH DIG OCH DIG FRÅN MIG.

Kommentarer

  1. Här märks det att hösten har kommit med. Vi hade bara +17 i morse när jag vaknade och eftersom vi sover med öppet fönster så var golvet lite kyligt när jag klev upp. Men nu har vi +26 så det är något som jag kan leva med 😉😁.
    Visst är det mysigt när man får tända upp adventsljusstakarna eller staken för jag har bara en här.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har väl ett annorlunda julfirande i Spanien mot för oss.
      Det är ju ett katolskt land.
      Vilken skön värme ni har fortfarande. Här har höstregnen och morgondimman
      tagit över nu. Ja du vet ju hur det brukar vara den här tiden på året.
      Kram

      Radera
  2. Jag kan hålla med om dina tankar om att jaga bort höstmörkret när advent kommer. Men direkt efter nyårshelgen börjar jag längta efter våren.
    Hoppas du hann handla före regnet som kom på em.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack jag hann ta en promenad och njuta av höstvädret.
      Och hann handla och vara hemma ett par timmar innan regnet kom.
      Det småregnar här nu på morgonen också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning