Nya tag

En solig tisdag här idag. Men imorgon ska det bli regn. Typiskt. Då blir det inte att gå  till Alex fotboll. Sitta utan tak i regnet en timme avstår jag gärna från. 

Jag tog en promenad igår, som jag gör varje dag, men jag gick till bäcken. Det var ett tag sedan sist. Och där i solen, till ljudet av den porlande bäcken, kunde man faktiskt för en stund hitta sommarkänslan igen. Det var så mysigt, så länge det varade förståss. 


Sen promenerade jag hemåt i den varma men ändå på något sätt krispiga höstluften. 

Jag har börjat köra lite "strängare" diet igen. Inte så sträng egentligen men inte heller lika slappt som det varit under sommaren. Kör min egen version av Lchf. Det brukar fungera för mig. Min egna version betyder att jag äter frukt fast man inte ska göra det enligt Lchf. Och en dag i veckan har jag en fri dag. Då jag äter vad jag vill. Den brukar jag ha på lördagarna. 

Det brukar ta några dagar att vänja om sina matvanor. I alla fall för mig. Men sen efter första veckan brukar det inte vara några problem. Får väl hoppas att det blir så den här gången också.

Det känns i alla fall ganska skönt att ta tag i allt igen. Bli lite mer hälsosam. Äta nyttigt, planera vecka för vecka vad som ska handlas och vad jag ska äta. Se till att motionera varje dag. Inte nödvändigtvis lika intensivt varje dag men ändå röra på mig varje dag. Det handlar helt enkelt om att jag ska må bra. 

Så nu har jag tagit nya tag för att bli lite mer hälsosam. Vilket bra ord NYA TAG.

Ha en bra dag. Var rädda om varandra. Kram



Kommentarer

  1. Ja det var ett inspirerande ord.
    Nya tag. Dags för mig att göra likadant. Har ätit alldeles för mycket onyttigt under sommaren. Lchf blir det även här. Men jag äter inget före 12.
    Dricker bara Sen kör jag Lchf kost resten av dagen.
    Ha en bra vecka nu med dina nya tag.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack S. Ha en bra vecka du också.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Låter inte så dumt! Det borde jag också göra :) Det har blivit mycket gott under sommaren...
    Men den dagliga promenaden är ett måste!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer i att den dagliga promenaden är ett måste.
      Vilket väder det än är så klär jag på mig och tar min dagliga promenad.
      Kram

      Radera
  4. Härligt när man hittar sina rutiner igen som man mår bra utav.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja enbart att starta känns som om man mår mycket bättre direkt.
      Kram

      Radera
  5. Ha en bra vecka med dina nya tag ..vi hoppas på massa sol i höst så det blir lättare att ta sig ut på motions vändorna
    hade fint

    SvaraRadera
  6. Javisst är det lättare att gå i fint väder. Men jag går i alla väder.
    Fast inte lika långt som du brukar gå. Och än så länge bara en gång om dagen.
    Har funderat på om jag skulle ta en sväng på kvällen också. Som du brukar göra.
    Då får jag ihop lite fler km än annars.
    Ha det fint du också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning