Höstregn

Nu är hösten verkligen här. Fast det fortfarande är varmt. Det regnar här nu på morgonen och är +11 grader. Såg på min promenad igår att löven börjar skifta färg.


 Och marken var full av gula björklöv. Som en tråkig gul matta på asfalten.

Men snart kommer perioden när träden blir så där otroligt färggranna. Både gula, orangea och röda. Då är det verkligen skönt att promenera och beundra allt det vackra. Just nu är det bara ett tråkigt förspel till den riktiga hösten.

Jag hade en lugn dag igår. Tog en promenad och handlade lite på samma gång. Sen satt jag en stor del av e.m. uppkrupen i soffan och läste. En väldigt skön dag.

Idag kommer Alex hit efter skolan. (Yngsta barnbarnet) Han ska vara här ett par timmar medans resten av familjen är upptagna på olika håll. Han hinner äta middag med mig innan han blir hämtad. Jag ska grädda våfflor till honom. Det gillar han. Det blir mysigt med lite egen tid med busfröet.

Sedan i morgon e.m. kommer hans storasyster, Fanny, hit för att äta mellis och vila en stund mellan skolan och karateträningen. När hon går till sin träning går jag samtidigt till Alex fotboll. Dit kommer dottern också och tar kaffe med till oss.

Så långt är veckan planerad. Men sen torsdag-söndag har jag helt fritt att göra allt och inget. Precis vad som faller mig in. 😀

Nu ska jag ta min vanliga påtår och kolla runt lite bland bloggarna innan jag loggar ut för den här gången.



Jag hoppas att allt är bra med er och att ni får en bra vecka. Var rädda om er.

KRAM




Kommentarer

  1. Ja nu är hösten här. Det kan man inte förneka. Men än så länge en njutbar höst. Med sol och värme. Jag har inte plockat in trädgårds möblerna än.
    Ha en bra em med Alex.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har vi en härlig höst. Ni i Hälsingland och vi i Medelpad.
      Alex och jag hade både roligt och mysigt tack.
      Kram

      Radera
  2. ja hösten är fin ..med höga klara luften å alla färgerna ...underbart ..hoppas du fick en bra dag med de du skulle ta dig för
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Allt blev som det skulle. Bra alltså. =)
      Kram

      Radera
  3. Visst är det vackert med alla färger som blir på löven innan de trillar av helt.
    Kul att ha lite inplanerat för veckan, och det var ju bara roligheter.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert med en färgsprakande skog på hösten.
    Idag har vi dimma här på morgonen. Och bara +7. Höstigt morgonväder.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning