Inte något särskilt att skriva om

Här skiner solen fint och det är vindstilla ute. Skulle egentligen suttit ute i solen med morgonkaffet. Men det är fortfarande fuktigt från nattens regn.

Gick ner till stan igår. Lämnade en bok på bibblan och så gick jag till Clas Ohlson och tittade efter en hylla till duschen. Tyvärr hade dom inte en sån som jag vill ha. Det får nog bli ett besök till Jula nästa vecka istället. Kikade in på leksaksaffären, när jag ändå gick förbi. Självklart kom jag ut därifrån med två till presenter till Alex. Tur att kalaset är imorgon. Annars skulle jag väl ruinera mig. Haha. 

Det var full fart på stan och mycket mer människor överallt än det varit på länge. Jag tyckte inte att det kändes så bra faktiskt. Men jag aktade mig så gott det gick och när jag var klar med mina ärenden stack jag hem. Strosade inte runt i onödan.



Träden har börjat få de djupröda färgerna nu. Så vackert. Men fortfarande är mycket grönt och rabatterna frodas för fullt. Beror väl  på värmen. Det var +16 igår. Det var någon meteorolog som sa att oktober också blir varm. Så någon kyla kommer nog inte förrän i november.

Idag ska jag ta en promenad förbi vår närbutik och köpa mig något helg mys. Det är ju fredag. Och jag har fri helg. Myser lite nyttigare på fredagen men på lördag är det helt fritt. Få se vad jag hittar på. Ska ju på barnkalas hos yngsta barnbarnet också imorgon.

Självklart ska det spöregna hela dagen imorgon. Typiskt när jag ska iväg. Får hoppas att SMHI har fel prognos. Det vore ju inte första gången. 

Nu är det dags för en påtår och lite datahäng före min promenad. Ha en riktigt skön fredag nu. Var rädda om er. Kom ihåg att tvätta händerna, det är en billig livförsäkring i Corona tider.

Ha en riktig myshelg. Det ska jag också ha. Kramar från mig till er.

Kommentarer

  1. Typiskt att vädret visar regn när man ska iväg och göra något. Men vädergubbarna brukar ha fel tycker jag. Här spritas händerna stup i kvarten och munskydd på när man är ute bland folk.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förutom munskydd gör jag precis som du. Munskydd har vi ju inte annat än
      på bussar, tåg och flyg. På bussar är det frivilligt.
      Ja det där vet du ju redan. Ni var ju nyss i Sverige.
      Kram

      Radera
  2. Ja full rulle här på ön också! Mest äldre bakom ratten på husbilen också...fastän det finns restriktioner. Nåja, alla gör sina egna val och skördefesten är i dagarna 3!
    HA EN MYSIG HELG! Det ska jag ha och BARA vara hemma :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla våra marknader är inställda i år. Tyvärr.
      Det brukar vara höstens höjdpunkt. Så jag förstår att du är glad att er blir av.
      Men hur kollar dom att det bara är 50 personer åt gången inne på marknaden?
      Eller struntar dom helt i den restriktionen?
      Kram från en frågvis en Hihi

      Radera
  3. Tror folk börjar slarva lite väl mycket. Och nu ökar ju corona smittan igen även här i Sverige. Och regeringen gick ju ut igår med att man förlänger restriktionerna. Så inga folksamlingar på mer än 50 personer. Vilket innebär att det blir fortsatt svårt att genomföra evenemang som teater m.m. Jag blir lite upprörd som du kanske märker. Blir arg över folks onödiga risktagande som kan drabba andra. Bäst att sluta nu. Haha Förlåt att jag blev lite långrandig. Ha en mysig kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långrandig är du aldrig. Och upprörd har man rätt att bli när man tycker att
      något är helt fel. Så du får klaga hur mycket du vill för min del.
      Dessutom håller jag med om det du skriver.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning