Dags för lite morgonbabbel

Igår var det dags för den stora shoppingdagen. Jag skulle köpa presenter till mitt barnbarn som fyller 6 år och ska firas på lördag.

Började med att åka till Eko stormarknad.


Ganska många bilar på parkeringen, men så stort därinne att man inte tycker det är mycket folk ändå. Trodde jag skulle hitta alla presenter jag skulle köpa där. Men inte hittade jag något där inte. Det som fanns var alldeles på tok för dyrt. Det blev att åka till två andra leksaksaffärer också innan jag hittat sakerna Alex önskat sig.

Ett radiostyrt lego flygplan. Lego är alltid populärt att få, det gillar han.



Batman som lite större actionfigur hittade jag på en av de andra affärerna vi besökte. Och så fick jag tag på ett spel han har önskat sig.


Så det blev totalt tre presenter till slut. Tog en lunchpaus och åt en sallad mellan alla affärsbesök. Köpte strumpor till mig själv och ett par tofflor till mitt andra barnbarn. Som hon ska få i julklapp. Sen avslutade vi dagen, svägerskan och jag, med att åka till Ica och handla lite mat. Var sååå trött i benen när jag kom hem.



Idag fyller alltså mitt barnbarn Alex 6 år. Jag ringde och grattade honom kl 7 i morse innan han skulle till skolan. Han var pigg och glad. Han hade fått frukost på sängen och ett par paket från familjen. Resten får han på lördag när vi har kalas.

Den här morgonen började med regnstänk på fönstret men nu skiner solen. Jag ska ta en morgonpromenad. I eftermiddag kommer mitt andra barnbarn, Fanny,  hit efter skolan. Så bäst att promenera innan dess. 

Ha en bra dag. Det är onsdag och innan man hinner blinka är det helg igen. Så njut av den här dagen innan den är förbi. KRAM


Kommentarer

  1. toppen du tillslut hittade presenter ..ja du våra dagar rinner iväg ..de gör väl de för att vi så ofta är behövda ..tiden rinner ju iväg när man han trevligt
    ha nu en bra onsdag ...hade fint

    SvaraRadera
  2. Ja tiden rinner, springer och försvinner alldeles för fort. =)
    Men som du sa, det är trevligt att vara behövd ibland.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen