Så klart att det regnar


 Det regnar riktigt rejält här idag. Självklart gör det det när jag ska iväg om ett tag.

Det får bli regnjacka, gummistövlar och paraply som gäller för mig idag.

Får försöka att hålla påsen med presenterna under paraplyet också.

Ja jag skulle kanske förklara att jag ska på barnkalas idag. Till mitt yngsta barnbarn, Alex, som fyllde 6 år i onsdags.

Idag är det kalas för oss i familjen bara. Sen nästa helg är det ett riktigt barnkalas för alla barn i förskoleklassen. Med föräldrar förståss. Det blir super roligt för Alex.

Kan ni tänka er att igår, fredag, kom dom äntligen från fastighetsbolaget och bytte torktumlare åt oss. Efter en hel månads tjat och ständiga felanmälningar. Det kanske tog skruv att jag i torsdags gjorde en sista felanmälan och informerade om att ifall ingen åtgärd togs nu skulle jag kontakta hyresgästföreningen.



Ja nu står den där och glänser, vår helt nya torktumlare. Jag är äntligen nöjd. Och jag kan börja tvätta lakan igen.😀

Nu ska jag ringa en snabbis till svägerskan, behöver prata med henne om en sak.

Sen efter det är det dags att göra sig klar att ge sig ut i regnet.


Ha en trevlig helg nu. Och ska ni ut idag så glöm inte paraplyet eller regnjackan.

KRAM

Kommentarer

  1. Tänk att man måste hota innan det ska hända något. Men skönt att ni fått en ny torktumlare till slut i alla fall.
    Hoppas vädret blir lite bättre när du ska ut. Här blir det inget paraply eller stövlar idag. Utan gympa skor och sommarkläder.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet vräkte ner. Så när jag kom fram var t.o.m min tröja blöt.
      Trots regnjacka och paraply. Fick låna torra kläder av dottern.
      Och senare när jag skulle hem körde hon mig.
      Kram

      Radera
  2. Ja den hotade anmälan tog nog skruv :) Skönt med en ny torktumlare...och regnet får vi vänja oss med framöver!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det ju på hösten. Mycket regn. Men regnet igår var lite mer än det brukar vara.
      Gatubrunnarna hann inte svälja allt vatten. Så det var mindre sjöar överallt. Tur att jag
      har bra gummistövlar. Även om kroppen blev blöt så var mina fötter i alla fall torra.
      Det var ju fler platser i landet som råkat ut för samma regn. Värst hade det tydligen drabbat västkusten.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning