Lite morgontrött

Steg upp tidigt idag. Hade bokat tvättstugan från kl 7 på morgonen. Dags för det igen, att tvätta. Och nu ska jag prova den nya torktumlaren också.


 Fattar inte att tvättkorgen fylls så fort. Jag bor ju ensam. Men full blir den och fort går det också.

Det är lite lätt duggregn och dimma här nu på morgonen. Typiskt höstväder. Igår tog jag mig en promenad och njöt av hösten och alla vackra träden.




Man får passa på att gå mellan regnskurarna om man inte vill bli blöt. Det kommer små skurar lite då och då nu. Men jag gillar ändå att vara ute och promenera på hösten. Det finns något vackert i naturen som håller på att somna in nu. Man känner det förståss bättre i skogen, men även i stan om man är medveten om det.

Idag har jag som sagt var tvättstugan. Och i eftermiddag ska jag åka hem till dottern och passa Alex. Föräldrarna har möten på olika håll och tonåringarna har sina fritidsaktiviteter. Så då får jag ställa upp och vara med Alex. Ingen större ansträngning att vara med honom. Hinner natta honom och sedan får jag skjuts av dottern hem vid 20 tiden.

Sen imorgon ska jag ha Fanny här på e.m. några timmar. Och på fredag ska Alex vara här från 8-14. Ja det händer som vanligt mest saker som har med barnen att göra. Man ska väl vara glad att man är behövd.

Ja dagarna rullar på som vanligt här. Jag hoppas att ni har bra dagar hos er också. 


Var rädda om er och om varandra. Men glöm inte att njuta av livet och att skratta. Ett gott skratt förlänger livet säger man ju. Ja ja nu ska jag sluta med min tvättstugefilosofi för den här gången.😂

Kram Kram på er.


Kommentarer

  1. Här har det tvättas två maskiner nu med. Nu ska det hängas uppe på takterrassen. Finns ingen plats för någon torktumlare i vårt lilla hus.
    Ha en fortsatt bra dag och en trevlig eftermiddag/kväll med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej, med ert varma väder torkar det nog lika snabbt på taket som i en tumlare.
    Ha en fin dag du också Carin.
    Kram

    SvaraRadera
  3. låter som en bra tisdag hos dig trots tvätteriet ...är ju så skönt när det är klart
    ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
  4. Tack Blondie. Ha en fin vecka du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning