Dimmig morgon

 Vaknade strax efter 6 i morse. Försökte somna om men det gick inte. Ute var det rena London dimman över alla hustaken.

                                                   Bild: St.nu

Det är väl ett riktigt hösttecken. Dimmiga morgnar. I alla fall här hos oss i norra delarna av vårt avlånga land.

Jag tog nog i lite för hårt när jag promenerade i uppförsbackarna här igår. På väg till minsta barnbarnets fotboll. För idag har jag en svullen fot som behöver lite vila. Men det var roligt att se de yngsta barnen spela fotboll. Det är ju inte riktigt spel än. Fortfarande lite lekfull träning bara. Men barnen, de flesta, tar det på fullaste allvar.


Alex blir sååå glad när han får bollen i mål. Och det är så roligt att vara med och titta på. En del barn är väldigt engagerade, som Alex. Medans andra barn plötsligt, mitt i träningen börjar träna kullerbyttor på planen. 😂😂😂

Innan jag kom hem och hade gjort middag efter fotbollen var klockan redan 19. Och det var kväll. Så onsdagen gick snabbt. 

Idag är det tvätt och städdag som gäller här. Passar perfekt eftersom det är gråväder ute. Bytte gardiner i alla fönster igår. Så det är klart. Blev riktigt fint här.

Nu är det snart dags att hösta till uteplatsen också. Brukar köpa lite ljung och annat och sätta ute. 


Får väl se vad jag hittar på i år. Något fint som piggar upp lite när höstmörkret börjar sänka sig över oss. 

Nu ska jag starta den här dagen och sluta slöa vid datorn. 

Ha en riktigt bra torsdag. Imorgon är det fredag. 😀

Kram 

Kommentarer

  1. Kommer ihåg när vår grabb spelade fotboll, eller som han sa gick i fotboll. Det var inte riktigt hans grej men alla kompisar spelade. Men det fanns en grabb som var snäppet mer ointresserad än vår och han gjorde alltid konster för oss föräldrar som var med istället för att sparka boll.
    Ha en fin dag och vila foten.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja man blir lite smått fnissig när man ser barnen hjula förbi mitt i matchen. Hihi.
    Ha en fin dag ni också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning