Ömsom sol ömsom regn

Gårdagen började med dimma men övergick sen i sol och värme. Dottern kom oväntat hit på lunch. Svängde ihop varsin omelett med skinka och lite grönsaker till oss. Hann med en kopp kaffe också innan hon skulle tillbaka till jobbet. Det är alltid mysigt med hennes besök. Sen vid 14-tiden kom Fanny (mitt barnbarn) till mig. Hon fick mellis här och vi surrade och spelade lite kort. Hade ett par timmar på oss innan vi skulle ge oss iväg. När det började bli dags för oss att gå mulnade det plötsligt på.


 Fanny bytte om till karatedräkten och jag plockade fram paraply för säkerhets skull. När vi gick kändes det att regnet låg i luften. Men vi hade tur. För regnet brakade inte loss förrän nån timme senare. Då vi redan hunnit hem igen.


Men då var det som om hela himlen öppnade sig och det kom ett riktigt skyfall. Och åskan dundrade på ända till sena kvällen.

Idag är det soligt men blåsigt och bara +10 grader. Jag väntar till mitt på dagen med min promenad. Så hinner det bli lite varmare.

Det händer inte mycket på bloggen just nu. En del har börjat göra färre inlägg, andra har inte gjort några inlägg alls på flera månader. Tror att det bloggades lite mer intensivt i början på året. Då många var hemma pga Corona. Men nu har man vant sig att leva med smittorisken och många jobbar som vanligt igen.

Vad det än beror på så har bloggen stannat till lite. Det kanske är dags att börja rensa i min blogglista. Ta bort de bloggar som inte verkar vara aktiva längre.

Idag ska jag tvätta, som vanligt på torsdagar. Sen ta en promenad och e.m. ska jag tillbringa med att läsa klart boken jag håller på med. För imorgon bär det iväg till biblioteket igen på jakt efter nytt att läsa.


Ha en bra dag nu. Blås inte bort i höstblåsten. 😀 Ta hand om er. Kramar till er.

Kommentarer

  1. Vilken härlig dag du hade. Och tur att ni hann hem före regn och åska. Ha en bra dag med tvätt och annat.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tur att vi hann hem. Som det vräkte ner och åskade hade man inte lust att vara ute. Men det var som du sa en härlig dag.
      Kram

      Radera
  2. Vilken himla tur du hade som hann hem innan regn och åska brakade löst.
    Tycker bloggandet alltid går i vågor lite upp och så lite nerförsbacke.
    Ha en fortsatt fin torsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst går bloggandet i vågor. Men jag har tex en på min blogglista som inte gjort något inlägg på 8 månader. Så jag antar att hon har lagt ner sin blogg. Då är det ju onödigt att ha den bloggen på listan. Det var såna bloggar jag menade att man kunde rensa bort.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning