Mycket bus och så lite våfflor

Det är en dimmig onsdagsmorgon här hos oss. Bara +7 grader. Men helt ok.

Igår regnade det ganska mycket på e.mSå Alex och jag fick roa oss inomhus när han kom. Men det gick bra det också. Vi lekte allt möjligt, hans fantasi är gränslös. Ena stunden var vi spökjägare och sen var vi riddare som slogs med ljussvärd, som i Star Wars. 😀 Sen fick alla hans dinosaurier bada i diskhon tillsammans med några bilar som behövde bli rena.


Här har han byggt en specialstol han skulle sitta på när vi åt middag lite senare. Det gick inte så bra att sitta så högt och äta märkte han sen. Så då bytte han stol. Men stolen med alla dynor fick hans mamma provsitta när hon kom för att hämta hem sitt busfrö.


Gräddade våfflor till middag. Det gillar Alex. Barn har ju ofta en ganska enkel smak, som tur är. När han åkte hem hade klockan passerat 19. Jag städade undan och sedan störtdök jag ner på soffan. Var så trött efter ståhejet.

Idag är det mellersta barnbarnet, Fanny, som ska komma efter skolan. Äta mellis och vila ett par timmar innan hon ska till träningen (karate) och jag ska till Alex fotbollsträning.

Jag hoppas att dimman spricker upp under dagen, så det inte blir så fuktigt att sitta ute på fotbollen.


Just nu är det så dimmigt att man inte ens ser Norra berget bakom husen.

Nu börjar kl närma sig 9 och det är väl dags att göra lite nytta idag också.        Jag har inte så mycket att fixa på morgonen. Sen ska jag gå ut på en promenad bort till bäcken. Ska passa på att njuta lite av naturen och hösten.


Ha en bra dag nu, vad än ni har för er den här onsdagen. Fortsätt att vara rädda om er och om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Han är så söt er Alex. Syns att han är ett riktigt charmtroll.
    Härligt med barns fantasilekar. Längtar tills vårt barnbarn blir större.
    Så man kan leka och busa på ett annat sätt än nu.
    Våfflor är alltid gott. Både för stora och små. :D
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack S. Vi får mycket beröm för Alex på skolan också. Och från vänner.
    Så det är nog som du säger, att han är charmig. Men jag är ju inte precis
    opartisk, haha. Tiden går så fort så innan du hinner blinka är ert barnbarn
    också "stor"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Var nog en väldigt hög stol han fick till lille Alex.
    Hoppas dagen har varit mysig och kul idag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Tack Carin. Hade en bra dag, som jag hoppas ni också hade.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning