Dagens funderingar

Nu för tiden är det som att alla tekniska prylar man har lever ett eget liv och har en helt egen vilja. Nu var det min dator som sa till att det var dags för en uppdatering. 

Uppdateringar brukar ju ske med jämna mellanrum och efter varje gång är det alltid något som blivit ändrat Till min irritation varje gång. Men den här gången blev det den värsta uppdateringen hittills. 😡😡😡
Plötsligt godkändes inte mitt lösenord. Jag fick hålla på länge innan jag fick till ett lösenord datorn godkände. Ett låååångt och krångligt lösenord. Och sen var min vanliga förvalda webbläsare inte kvar. Fick hålla på som sjutton innan jag, som är urusel på datorer, lyckades fixa det. Men fortfarande är det en del som jag inte lyckats återställa.

Brukar ha min dotter till hjälp med tekniken annars. Men just nu sitter hon ute i skogen på älgpass. Och är inte anträffbar. Dom har jagat hela helgen hela familjen.
 

Idag är barnen i skolan och dottern och mågen får jaga själva i lugn och ro. 😀
Sen är det återgång till jobbet resten av veckan innan det är dags att jaga igen helgen som kommer. 

Från det ena till det andra så har jag funderat på det här med olika (o)vanor man har. Det kan gälla allt möjligt. Ni har säkert några vanor ni nästan inte ens tänker på. Saker som man bara gör. Jag har alltid nycklarna i höger jackficka. Aldrig vänster. Och när jag löser korsord börjar jag alltid längst ner i högra hörnet.

Vad har ni för vanor eller ovanor som  bara automatiskt finns där? Utan att man har en aning om hur det började eller var man fick vanan ifrån.

Nu närmar sig kl 11 och en av mina vanor är att ta en promenad före lunch.
Så nu är det dags för min lilla dagliga promenad. Solen skiner så det blir en skön promenad i det fina vädret.

Jag hoppas att solen skiner på er också. Och att ni har en bra start på nya veckan

Var rädda om er och var rädda om varandra. Njut av den vackra hösten. Kram.


Kommentarer

  1. Att förstå sig på teknik är inte min starka sida heller. Jobbigt när det inte fungerar som man vill. Alex ser ut att trivas på älgpasset.
    Jag har en vana att aldrig blanda ihop maten. Jag vill ha potatis för sig, kött för sig och sås på sidan. Annars har jag svårt att äta. Vill se det jag äter. Knasigt, jag vet.
    Krsm S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en ganska förståelig vana, det där med maten.
      Men kanske lite svårt ibland. Som om man äter spaghetti och köttfärssås.
      Inte så knasigt ändå. Haha
      Kram

      Radera
  2. Åhh teknik!! Fyyyyy! Ett under att jag får på datorn och sen alla dessa 1000 lösenord man har..usch!
    Vanor?? Oj nu fick jag tänka till...kanske att jag måste äta var tredje timme annars blir jag sur som ättika ha ha...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag måste äta var fjärde timme Men det är för att jag har diabetes.
      Går det 5 timmar kan det ändå gå bra. Men längre än så påverkar mitt blodsocker negativt.
      Jobbigt i alla fall för det är inte alltid man har lust att äta. Fast man måste.
      Kram

      Radera
  3. En av mina vanor är att ta en eftermiddags fika varje dag vid tre. Och då läser jag alltid din blogg samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken trevlig vana. Den hoppas jag att du fortsätter med.
      Kram

      Radera
  4. Jag har gubben som teknisk support för jag är urdålig på sådant.
    Vanor eller ovanor, hmmm vad har jag för några sådana. Står precis still nu men har säkert många. Men en sak är att jag kan bara sova på min kudde och den släpar jag med mig vart vi än reser. Det är tur att den är väldigt platt 🙄😄.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha min svåger är likadan. Det första han packar upp ur resväskan
      är alltid hans kudde. Vi brukar lite skämtsamt kalla den för kramkudden.
      Kram

      Radera
  5. ja du den där tekningen ..å när man väl lärt sig ..de uppdateras de å jäklas å man ska starta om ..å lära nytt ....fyyyyy
    måste rensa tänderna efter varje gång jag ätit ..hatar att mat sitter kvar och de ger mig värk oxå ..knepigt ...kan inte leva utan plackers eller mellanrumsborstar hahah
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har ju en väldigt bra vana. Egentligen skulle vi alla behöva göra likadant.
      Där gav du mig något att tänka på.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning