Lite morgontrött idag.

Godmorgon bloggen. Dags att starta en ny vecka. Jag tänker inte säga något om hur jag tänkt att den här veckan ska bli. För när jag gör det händer det alltid något annat, något helt oförutsett. Tar det som en påminnelse om att man inte ska planera så mycket. Man ska försöka leva i nuet så mycket som möjligt.

Det är i alla fall skönt att vara hemma igen. Lite jobbigt att sitta i en bil länge. Även om vi faktiskt stannade flera gånger på vår helg roadtrip. Både för att fika, äta eller bara sträcka på benen en stund innan vi fortsatte.

Man hinner se mycket på en biltur. Nu hamnade bilderna i fel ordning när jag la in dom. Men det här är i alla fall en bild av Uppsala gravhögar. I en av dom tror dom att viking hövdingen/kungen Aun är begravd. Museumet var tyvärr inte öppet.
Annars är det också värt ett besök.

Här är som ni ser plötsligt en bild på husbilen. Den skulle varit sist. Men här är den.
Det här är en vacker rastplats efter vägen som heter Norrbränningen. Mysig att stanna vid en stund.
Södertäljebron åkte vi också över på vår väg söderut. Skulle till västra Södertälje.
Vi åt middag på hemvägen på Gävle bro. Helt ok mat faktiskt. Åt fläskfilé pasta.
Här vid Tönnebro har man stannat tusen gånger. Mysigt att ta en bensträckare nere vid sjön där.

Hade tänkt lägga ut några fler bilder. Men eftersom det krånglar lite nu så får det räcka med dom här. Vår utflykt var trevlig. Och husbilen som brorsan köpt var fräsch och fin. Både invändigt och utvändigt. Men vi var alla 3 otroligt trötta när söndagen kom.

Idag hade jag tänkt gå och handla lite. Men får se om jag skjuter upp det till imorgon. Kanske bara ska vara hemma och göra absolut ingenting alls idag.

Solen skiner och det är +17 grader ute. Den här fina hösten fortsätter.
Det kom en regnskur igår kväll. Det hör ju hösten till. Men det är inte så vanligt att vi i norra Sverige kan gå i bara t-shirt i september. Det kan vi i år.
Det är så skönt. Det ser ut som om de här temperaturerna ska hålla i sig i 10 dagar till enligt SMHI.

Så det är bara att fortsätta att njuta av hösten. Det är precis vad jag ska göra.

KRAM

Kommentarer

1. Bilresor som tar lång tid kan vara lite jobbiga ibland och då kan det vara skönt med en bensträckare eller matstopp.
    Ha en lugn och skön måndag.
    Kram Carin

1. Tack Carin. Ja du åker ju ofta långa sträckor när ni jobbar.
      Så du vet ju hur det är.
      Kram

2. försöker igen ..min första kommentar försvann för att jag inte var inloggad ...hmmm den burkar lägga sig ändå efter man loggat in på sitt konto ...jajja ..här kommer några nya rader
    vilken härlig långtur ....bra med många pauser ..tror man är mer uppmärksam som bilförare då oxå å alltid kul att se lite när man ändå är på tur liksom....snygg husbil ..den får de säkert stor nytta av
    ha nu en toppenbra start på din oplanerade vecka
    hade fint

1. Tack Blondie.
      Hoppas du får en fin vecka också.