Grå morgon

Jaha, då var det fredag igen. Hann knappt säga måndag förrän det blev fredag. Tydligen har det regnat under natten. Gatan utanför är blöt. Men nu ser det ut att klarna upp. Så det blir nog inte mer regn här idag.

Jag ska göra mig klar för att åka bort över helgen. Min bror kommer och hämtar mig om ett par timmar. Då bär det först av hem till dom för att fixa lite saker där. Och sedan imorgon åker vi iväg på vår lilla roadtrip till södra delarna av landet.



Vi brukar alltid ha roligt på våra resor tillsammans. Det har blivit många såna genom åren. Den här gången ska vi, som jag skrev om förut, åka ner till södra Sverige och hämta en husbil min bror har köpt. Så nu blir det ett blogg uppehåll under helgen. Så får jag berätta om vår lilla resa på måndag.

Tittade ut genom fönstret. Och fick se något lustigt som jag aldrig sett förut.



En hel flock duvor har sammankomst på grannens tak. Man brukar ju säga att skatorna har riksdag när de samlas så där. Men duvor? Dom brukar inte hålla till på våra hustak här. Men dom här hade kanske partikonvent, i lite mindre skala. 😂

Ha nu en riktigt mysig helg. Var rädda om er.

KRAM

Kommentarer

  1. Vad mysigt med en roadtrip. Har för mig att du väl är från södra Sverige?
    Kan ju vara roligt att återse gamla kända trakter. Och se hur allt förändrats sedan sist.
    Jag hoppas att ni får en rolig resa och en rolig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Föddes i Ångermanland. Växte upp i Stockholm och bor nu i Medelpad. Jag skuttar verkligen runt i landet. Haha
      Kram

      Radera
  2. Ha en härlig och kul roadtrip nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ha en härlig roadtrip med många glada skratt och mysiga ställen att besöka! Ja det ser ut som duvpartiet har landat för att fiska röster :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning