Fredagsmorgon

Tänk att vissa saker ska ta sån tid!!! Torktumlaren i vår lilla tvättstuga har gått sönder. Jag har felanmält det men ingen kommer ens och tittar på den. Första felanmälan gjorde jag för 3 veckor sedan. Sen har jag gjort en felanmälan varje gång jag har tvättat. 3 anmälningar alltså. Men inget händer. Vad sjutton är det som tar så lång tid?? Det går inte att hänga lakan och handdukar ute så länge till heller. Det är ju höst nu. Fuktigt i luften.


 Men jag hängde ut handdukar igår ändå. Det blåste riktigt kraftiga by vindar, så jag fick klämma fast handdukarna ordentligt på torkvindan. Men nu hoppas jag att tumlaren är lagad till nästa veckas tvättpass.

Förutom att tvätta och irritera mig på osynliga hyresvärdar läste jag ut en bok jag höll på med. Så nu är det dags att låna hem något nytt igen. Ska göra det idag. 

Det är mina fredagsplaner. Att gå till biblioteket och sen kanske handla hem något gott till helgen. Det blir rester till middag. Gjorde en kycklinggryta igår som räcker idag också. Resten av helgen har jag inte planerat något annat än att ligga på soffan och läsa. Ska koppla av och ta det lugnt.

Vad har ni för helgplaner? Något trevligt? Eller bara avkoppling hos er också?

Här har förresten älgjakten dragit igång. Så nu är det verkligen höst.


Ha en mysig fredag och var rädda om er och om varandra. Kram på er.


Kommentarer

  1. Så himla frustrerande när ingen kommer när man felanmäler.
    Ha en fin fredag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja frustrerande som sjutton. Man undrar ju vad som händer.
      Och det går inte att ringa. All kontakt sker via deras hemsida.
      Där finns felanmälan man får göra. På högst 4 rader.
      Så man får igen möjlighet att skälla på någon heller.
      Tur för dom.
      Kram

      Radera
  2. Tre felanmälningar och inget händer. Då skulle jag också vara irriterad.
    Kycklinggryta är gott och kan varieras på tusen sätt.
    Ha nu en fortsatt skön helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja irriterad är en mild benämning på vad jag är.
      Grytan blev supergod med ananas i.
      Ha en mysig helg du också.
      Kram

      Radera
  3. Ja fy så trist men HYRAN ska minsann vara inbetald på dagen!! Morr!! Surt sa räven du vet...
    Helgens bestyr består av vila, tror jag...känner mig trött denna årstid.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Deras rättigheter och våra skyldigheter. Man blir
      sååå himla trött på det. Min helg kommer också att bestå av vila.
      Det är vad jag behöver just nu.
      Kram.

      Radera
  4. attans vad irriterande med torktumlaren ..hoppas de blir löst till nästa vecka då
    ha en toppen fin helg
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag verkligen att det blir.
      Ha en toppen fin helg du också Blondie.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning