Snacka om otur.

Vilken inledning jag hade på den nya veckan igår.
Rena otursdagen!!!!
Började dagen med att spilla kokhett kaffe på mig själv.
Tur i oturen att jag reagerade snabbt så jag fick bara brännmärke på ett ställe.
Inte över hela mig, som det kunde blivit.

Sen skulle jag tvätta handdukar och sänglinne efter mina små nattgäster.
Vad hände då tror ni?
Självklart gick maskinen sönder!!!
Den gav upp och orkade varken tvätta eller öppna luckan.
Den behöll mina handdukar som en gisslan där inne.
Skyndade mig att ringa och felanmäla.

Det kom en pratglad reparatör sent på e.m.
Han lyckades frita gisslan och laga maskinen.
Men han ville aldrig sluta prata så det blev ett långt besök.

Sen skulle jag, trött och stressad, laga en sen middag och då var det dags igen för oturen att sticka fram sitt huvud.
Locket på svartpepparn föll plötsligt bara av.
Så halva burken hamnade på min middag.
Lyckades skrapa av det mesta men lite väl mycket peppar blev det ändå.




Om man visste hur vissa dagar skulle bli skulle man stanna i sängen.

Ja nu hoppas jag att all otur är klar med mig.
Då det kom så mycket på en gång.

Resten av kvällen var helt lugn och oturs befriad.

Eftersom gårdagen blev en otursdag blir nog Tisdagen en lyckodag istället.
Man kan ju alltid hoppas i alla fall.😅

Kram.



Kommentarer

  1. Oj, det var inte mycket som gick rätt för dig igår. Tur i alla fall att du inte brände dig överallt på kaffet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en riktig otursdag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning