Oväntade middagsgäster

Det är Tisdag em nu och jag kom nyss hem från affären.
Fick det lite stressigare än vad det var tänkt.
Dottern blev i akut behov av barnvakt till Alex.
Så då fick jag planera om min dag en del.

Iväg på morgonen och köpa julklapparna jag sett ut på Dollarstore när jag var där sist.
Köpte 7 julklappar för 600 kr!!! Billigt!!!

Sedan iväg till Willys och handla mat.
Sist av allt in på Ica på vägen hem och köpa en grillad kyckling, det finns inte på Willys.


Nu har jag packat upp och gömt undan klapparna.
Tar en fikapaus vid datorn innan jag ska sätta igång med middagen.
Den ska vara klar tills dom kommer vid 16-tiden för att dottern och Fanny ska hinna äta innan dom måste ge sig iväg.

Alex får sova här och vara hos mig tills imorgon e.m.
Tur att jag bor så pass nära.
När dottern var liten bodde mina föräldrar och jag 50 mil ifrån varandra.
Så det hände många gånger att jag önskade att vi bott närmare.

Nu blir det en grillad kyckling med en stor sallad till.
Och ugnspotatis till dom som äter kolhydrater.
Jag tror säkert mina oväntade middagsgäster blir nöjda med det.

Förresten så snöar det här just nu.
Tror det är snöblandat regn.
Men det är lite advents känsla att se flingorna falla utanför fönstret.


Ha en bra kväll
Kram

Kommentarer

  1. Skönt att ni bor så nära varandra när det blir ändrade planer i agendan. Dollar store har jag bara varit på en gång när vi var hemma i Norrköping. Men tyckte det fanns massor av bra grejer.
    Ha en kul eftermiddag/kväll nu med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja nu sover Lill killen och jag ska varva ner i tv soffan
    Kram

    SvaraRadera
  3. bra när man bara kan ändra sin plan för dagen så där ..blev lika dant här ...hade gott

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning